УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ЗАКЛАДУ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

В Комунальному закладі

«Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради»

з 04.01.2022 відкрилась інклюзивна група

для дітей з особливими освітнніми потребами.

Про державну субвенцію про надання державної підтримки особам з ООП

Основним законодавчим документом в цій сфері є Постанова КМУ № 88 від 14.02.2017 р. «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами».

Субвенція — це форма грошової допомоги місцевим бюджетам із державного бюджету України, яка призначена для конкретно визначеної цілі/цілей.

Вказаною Постановою КМУ № 88 саме і встановлений порядок та умови механізму надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (далі по тексту – субвенція).

Яким суб’єктам надається субвенція:

1) особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в:

в закладах дошкільної освіти

закладах загальної середньої освіти

закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності

а саме:

дітям сліпим та із зниженим зором;

дітям глухим та із зниженим слухом;

дітям з тяжкими порушеннями мовлення;

дітям із затримкою психічного розвитку;

дітям з порушеннями опорно-рухового апарату;

дітям з порушенням інтелектуального розвитку;

дітям із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру).

На які ЦІЛІ спрямовується субвенція:

проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг), що визначені індивідуальною програмою розвитку;

придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що дають змогу опанувати навчальну програму,

УВАГА! На придбання таких засобів для осіб з особливими освітніми потребами, використовується не більш як 35 відсотків загального обсягу субвенції.

За наявності у закладі декількох осіб з особливими освітніми потребами з однаковими порушеннями у разі потреби можлива закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для спільного користування.

Кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку: а саме видатки спрямовані на методичне, навчальне, програмне забезпечення, предметів, матеріалів і обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів.

ПРОЦЕДУРА отримання субвенції (розподіл між бюджетами):

– Головний розпорядник – Міністерство освіти

– Обласні бюджети та бюджет м. Київ

– Розподіл субвенції між обласним бюджетом, бюджетами територіальних громад пропорційно кількості осіб з особливими освітніми потребами!

– Остаточний розподіл коштів субвенції на бюджети територіальних громад

– передача на потреби навчальних закладів освіти.

Психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття

Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;

розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

 

 

ОБСЯГ ПОСЛУГ ТА ФІНАНСУВАННЯ ЗАКУПІВЛІ ДОДАТКОВОГО ОБЛАДНАННЯ/ ДОПОМІЖНИХ ЗАСОБІВ

Згідно чинного українського інклюзивного законодавства психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття передбачені в наступному обсязі:

Для дітей/ учнів 2 рівня підтримки

– 2 заняття на тиждень;

– закупівля обладнання (для проведення КРЗ та забезпечення допоміжними засобами) на 10% від загальної суми фінансової підтримки.

Для дітей/ учнів 3 рівня підтримки

– 4 заняття на тиждень;

– закупівля обладнання на 20 % від загальної суми фінансової підтримки.

Для дітей/ учнів 4 рівня підтримки

– 6 занять на тиждень;

– закупівля обладнання на 35 % від загальної суми фінансової підтримки.

Для дітей/ учнів 5 рівня підтримки

– 8 занять на тиждень;

– закупівля обладнання на 35 % від загальної суми фінансової підтримки.

СУБ‘ЄКТИ, якими проводяться психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги:

проводяться (надаються) фахівцями

а) із числа працівників закладу освіти

б) та у разі потреби – додатково залученими фахівцями, з якими заклад освіти або відповідний орган управління освітою укладають цивільно-правові договори.

Законодавством встановлений чіткий ПЕРЕЛІК основних фахівців, які мають проводити психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги це 2 групи спеціалістів :

Фахівці, які здобули відповідний ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) у галузі знань:

– Освіта/Педагогіка за спеціальностями: (Дошкільна освіта, Початкова освіта, Спеціальна освіта,Фізична культура і спорт)

– Культура і мистецтво: (Хореографія, Музичне мистецтво)

– Соціальні та поведінкові науки за спеціальністю: (Психологія)

– Охорона здоров’я за спеціальністю: (Фізична терапія / ерготерапія)

Та/або фахівці, що мають професійну кваліфікацію:

– Ерготерапевт, Лікар з лікувальної фізкультури, Лікар з лікувальної фізкультури та спортивної медицини

– Вчителі початкової школи,

– Вихователі дошкільних закладів,

– Вчитель з корекційної освіти

– Вчитель-дефектолог

– Вчитель-логопед

– Вчитель-реабілітолог

– Практичний психолог

– Психолог

– Інструктор з трудової адаптації / Інструктор з трудової терапії

– Фахівець з фізичної реабілітації

ВИДИ психолого-педагогічних та корекційно-розвиткові послуги, які підлягають фінансуванню державної субвенції:

Ритміка

Розвиток мовлення

Лікувальна фізкультура

Соціально-побутове орієнтування

Корекція розвитку

Орієнтування у просторі

Розвиток слухового, зорового, тактильного сприймання мовлення та формування вимови

Корекція зору

Корекція та розвиток психофізичних функцій, використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії тощо

Логоритміка та інші

Оплата праці зазначених фахівців за проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється

а) за ставками погодинної оплати праці

б) щомісяця

в) на підставі актів приймання проведених (наданих) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг).

До СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАСОБІВ КОРЕКЦІЇ психофізичного розвитку відносяться такі групи засобів:

комп’ютерне, мультимедійне, демонстраційне обладнання; комп’ютерні програми;

Засоби корекції ігрової діяльності осіб з особливими освітніми потребами різного віку та з різними порушеннями психофізичного розвитку (дидактичні матеріали);

Корекційні засоби навчання для осіб з різними порушеннями (мовними, зору, слуху, опорно-рухового апарату, аутистичного спектра);

обладнання для кабінету психологічної реабілітації та ресурсної кімнати.

ВАЖЛИВО: Залишки субвенції на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції.

Корисні посилання:

 СЛОВНИК ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/114048574392565/?d=n

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ДИТЯЧИХ САДОЧКАХ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/128885089575580/?d=n

ПРО КОМАНДУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/127461256384630/?d=n

ЗМІНИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ НАВЧАННІ З 2022 РОКУ (АНОНС)
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/131401689323920/?d=n

ОСВІТНІ ТРУДНОЩІ ЗА РІВНЯМИ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/131440499320039/?d=n

ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО НОВІ РІВНІ ПІДТРИМКИ?
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/132983995832356/?d=n

ПРО ДЕРЖАВНУ СУБВЕНЦІЮ ОСОБАМ З ООП
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/134327615697994/?d=n

АДАПТАЦІЯ / МОДИФІКАЦІЯ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/134523275678428/?d=n