Гурткова робота

«Організація гурткової роботи в дошкільному закладі»

Положення про гурткову роботу в ДНЗ

Нормативно-правове забезпечення організації гурткової роботи77120545_2374021_0_7016c_5d228666_L

Примірна посадова інструкція керівника гуртка

Детальніше про організацію гурткової роботи в КЗ «ДНЗ №45 ВМР» ви можете ознайомитись, натиснувши на калинку

 ЧОМУ УЧАСТЬ У ГУРТКАХ ЗАВЖДИ ЦІКАВА ДЛЯ МАЛЯТ?

  • навчання будується не на інформаційно-знаковому змісті, а на дитячому — цікавому і емоційно-ціннісному для кожної дитини;
  • практика та особистий досвід дітей випереджають оволодіння теоретичними та практичними знаннями, тим самим викиікають живу потребу в них, а отже — зацікавленість в навчанні;
  • можливості для експериментування з різними матеріалами, інструментами, з художніми творами і музикою, вибору способів створення образу, засобів художньої виразності;
  • комфортні умови, розкута увага відучають від механічного копіювання, стимулюють до творчості;
  • керівництво дитячою діяльністю здійснюється на підставі співпраці (визнання цілей і задач самої дитини, спроможність стати на її позицію, разом з нею досягти необхідного результату).

Вільний пошук задумів, матеріалів, забезпечує високий творчий потенціал, привносить у діяльність дітей різноманітність і новизну.

Гурткова робота в дошкільних навчальних закладах стає дедалі популярнішою, складаючи невід’ємну частину освітнього процесу, її ініціювали свого часу авторські колективи програм виховання та навчання дошкільнят «Малятко» і «Дитина». У цій формі роботи ми вбачали ще один ефективний шлях розвитку творчо спрямованої осо­бистості. Проблема своєчасного виявлення інтересів, здібностей і на­хилів дітей, формування творчих засад уже з перших років життя дитини нині вкрай актуальна, а отже, організація різноманітних гуртків у ДНЗ потребує окремої уваги з боку його завідувача та методиста.

Практика свідчить, що в цій справі й досі зберігається певна невпо­рядкованість, а подеколи й спонтанність. Часом гурткові заняття, власне, копіюють суто навчальні за змістом і методикою проведення; або ж педагоги ототожнюють їх з індивідуальною роботою (наприклад, мається на увазі робота музкерівника з дітьми, коли йде підготовка до свят, розваг). Під гаслом «усі діти обдаровані» гуртками масово охоплюються всі вихованці з урахування їх реальних бажань, нахилів, уподобань. Подекуди гуртки запроваджують у дошкільному закладі як обов’язкову форму роботи з дітьми попри відсутність належних умов і реальної потреби, а отже, гурткові заняття проводяться формально, не досягаючи розвивально-виховної мети.