РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ

                                                           

 Аналіз роботи

Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради» за попередній 2022-2023 н.р.

Протягом 2022-2023 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:

  1. Продовжувати роботу щодо формування патріотичної компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
  2. Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
  3. Посилити роботу на вивчення шляхів переходу від садочка до НУШ на основі врахування індивідуальних особливостей дітей, рівня їх психофізіологічного розвитку, використовуючи інноваційні технології.
  4. Організація освітнього процесу для дітей з ООП в умовах сьогодення.

Зміст з питань освітньої діяльності на період дії правового режиму воєнного стану зокрема визначається законами України “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”. Також на підставі Методичних рекомендацій щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану” (лист МОН № 1/3845-22 від 02.04.2022) та листа   МОН № 1/3475-22 від 17.03.2022 та “Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб”). Передбачено організаційні заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 (карантинні обмеження продовжено до 30.06.2023 року) у закладах освіти, які функціонують на території України.

Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:

1.Законом України «Про дошкільну освіту»;

2.Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);

3.Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років, та парціальними програмами :«STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», «Афлатот», «Маленькі дослідники».

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти № 45 працює за  режимом 12 годин. У своєму складі ДНЗ № 45 «Калинка» має 11 вікових груп :

  • 2 групи – 3-го року життя ;
  • 3 групи – 4-го року життя;
  • 3 групи – 5-го року життя;
  • 3 групи – 6-го року життя.

Дошкільний навчальний заклад в 2022-2023 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому садку обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. В ЗДО працює 51 особа. Педагогічний колектив складається з 27 педагогічних працівників:

  • завідувач;
  • вихователь-методист;
  • 22 вихователі;
  • 1 асистент вихователя;
  • 2 музичних керівника.

Стаж педагогічної діяльності:

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах. Адміністрацією дошкільного закладу створено всі умови для працівників, які здобувають вищу освіту: мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою.

Освітній рівень педагогів:

Щороку в дитячому садку проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію. У 2022-2023 н.р. чергову атестацію пройшли:

  • Вихователь Мельничук Н.А . – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
  • Вихователь Ягніч Н.І. – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
  • Вихователь-методист Сахан Н.П. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
  • Музичний керівник Крижанівська Л.М. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії».

Методичним кабінетом ЗДО проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінари для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.

Кваліфікаційний рівень педагогів ЗДО № 45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.

Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради (дві в офлайн режимі та дві в онлайн режимі):

    Педрада №1. «Підсумки роботи ЗДО за 2021-2022н.р. та завдання діяльності педколективу у забезпеченні якісної дошкільної освіти у реаліях сьогодення» .

Педрада №2. «Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку».

Педрада №3. «Дитячий садок і Нова українська школа: як прокласти місток».

Педрада №4. «Підсумки роботи КЗ «ДНЗ №  45 ВМР» за 2022-2023 н.р. та організація літнього оздоровлення».

В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:

  • Музичний керівник Крижанівська Л.М. провела інтегроване музичне заняття з елементами музикування для  дітей старшої групи «Музичні символи України»;
  • Вихователь Камінська Л.П. провела заняття-гра «Кінезіологічні вправи як основа розвитку пам’яті, уваги та зосередженості дітей старшого дошкільного віку»;
  • Вихователь Мельничук Н.А.провела інтегроване заняття «Мій найкращий пухнастий друг» елементами грамоти в групі середнього віку;
  • Вихователь Орлова С.С. провела інтегроване заняття для дітей 3-го року життя з пріоритетом природничо – екологічної компетентності «Як потоваришувати  з дощиком».

З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2022-2023 н.р. проведено:

  1. Проблемний семінар – практикум «Розвиток комунікативної культури педагогів в сучасному закладі дошкільної освіти» з метою надання допомоги педагогам у теорії спілкування. Формувати навички ефективної взаємодії.
  2. Семінар – практикум «Булінг. Профілактика та запобігання» з метою ознайомити педагогів з таким поняттям як «булінг», його видами; роз’яснити на прикладах чому він винникає серед дітей дошкільного віку, чому діти поводять себе так в різних ситуаціях. Надати певні рекомендації щодо подолання булінгу. Готувати педагогічний колектив до можливих ситуацій в мікрокліматі і як правильно себе поводити в таких ситуаціях. Сприяти формуванню особистісної активної позиції кожного учасника педагогічних читань.

3.Тренінг «Дитина з ООП – теж дитина» з метою  підвищення професійної

компетентності педагогів  щодо гармонійного розвитку та виховання

дітей з особливими освітніми потребами в ЗДО. Подолання барєру між

педагогом та батьками дитини з ООП. Узагальнення всіх знань та

попередження негативних наслідків. Розвиток мотивації працівників в

інклюзивних групах. Спонукати формувати толерантне ставлення дітей

до дітей з ООП. Розвивати принцип злагодженості роботи під час

освітнього процесу.

Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Морально-етичні цінності у вихованні зростаючої особистості». З метою розширити знання педагогів про морально – етичні цінності, навчити  використовувати та впроваджувати  в роботі з дітьми, спонукати до моральних вчинків підростаюче покоління.

Педагоги  нашого  закладу  працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи  над темою «Національно-патріотичне виховання дошкільників. Українські руханки».

Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:

  1. Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі середньої групи № 9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
  2. Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях (Вихователі старшої групи № 10 Амброжакм І.А., Гранальська Н.М.)
  3. «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі старшої групи № 2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
  4. Н.Гавриш Художньо-мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку (Вихователі молодшої групи № 4 Савчук О.І., Власенко Ю.В.)
  5. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,

О.Саприкіна (Вихователі старшої групи № 8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)

  1. Т. Шумей, І. Сергєєва «Маленькі дослідники». Програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (Вихователі середньої групи № 7 Малайчук О.В., Кундик С.В.)
  2. Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичний керівник   Крижанівська Л.М.)

Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх батьки протягом 2022-2023 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:

  1. вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-конкурсі «Україна незламна, сильна, талановита» у рамках фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» серед дітей дошкільного віку;
  2. проведено благодійну акцію «Книги українською для Балаклії», «Від дитини до дитини» (відзначені подякою)
  3. участь у Всеукраїнській благодійній акції для бездомних тварин «Щаслива лапа. Хепі мяу для Мурчика »;
  4. участь у виставці-конкурсі люлька-мотанка  «Берегиня роду українського»
  5. участь у Всеукраїнському конкурсі «Global Money Week» в 10 найактивніших закладів освіти України.

Велику допомогу у підготовці до конкурсів, які відбувались у цьому навчальному році, надавали батьки та педагогічний колектив закладу. Всі батьки вихованців активні та готові допомогти, ми вдячні за це.

Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.

За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання. Педагоги групи раннього віку Поліщук Т.О., Ковнацька О.Л. впроваджували в роботу «Методику навчання дітей раннього віку Глена Домана»; вихователі Савчук О.І., Власенко Ю.В. -«Палички Кіюізенера»;

З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем:

— пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку;

— зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу.

Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, влаштовували проведення спільних трудових справ, різних конкурсів, анкетування та тестування. Колектив ЗДО мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, дитячого садка, які мають виховний вплив на дитину. У ЗДО діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в закладі, а також створення позитивного іміджу ЗДО. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.

Завдяки підтримці Вінницької міської ради, Департаменту освіти Вінницької міської ради та Департаменту капітального будівництва в умовах воєнного стану облаштовано укриття  для тимчасового перебування дітей під час повітряних тривог. Департаментом освіти Вінницької міської ради протягом 2022-2023 року   для облаштування укриття надано ліхтарі, кулери та термоси для води, одноразові стакани, повербанки для зарядки телефонів, радіоприймачі, вогнегасники, електроконвектори для обігріву ,  набір шансового інструменту,  переноски та генераторна установка на випадок вимкнення освітлення.  Благодійні організації надавали допомогу закладу — антисептики, рідке мило, пральний порошок, антиалергенні подушки,  серветки вологі,  аптечки та дитячий набір канцтоварів від ЮНІСЕФ для дітей ВПО.

Слід відмітити з позитивного боку роботу всього колективу по благоустрою  території, облаштування квітників, городів та куточку лісу , була висаджена та постійно поповнюється «Еко галявина»  дитячого садка. Разом із допомогою батьків, членами трудового колективу ЗДО навесні було висаджено квіти та кущі для розмежування ігрових майданчиків, висаджено декоративні кущі . Фінансово – господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Завдяки розумінню та підтримці батьків з вересня 2022 по травень 2023 року було придбано:

  • Кухонний інвентар та посуд
  • Ламінатор
  • Коврове покриття в спортивну залу
  • Частковий ремонт підвалу та каналізації
  • Обслуговування комп’ютерної техніки

Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, Новорічні свята, випускні бали.

На протязі року працювали гуртки:

  • Група № 1: «Веселі пальчики» (творчий) — керівники Поліщук Т.О.,Ковнацька О.Л.;
  • Група № 11: «У світі почуттів та ємоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівник, Орлова С.С.;
  • Група № 2: «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Пустові Т.М., Чекановська В.І;
  • Група № 3: «Україна починається з тебе» — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
  • Група № 4: «Золотий ключик» (драматичний) — керівники Савчук О.І., Власенко Ю.В.;
  • Група № 5: «Віконечко в природу» (екологічний) – керівники Дудник Л.М.;
  • Група № 6: «Чудовий світ орігамі» (творчий) – керівники Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
  • Група № 7: «Школа дослідників» (розвивальний) — керівники Малайчук О.В., Кундик С.В.;
  • Група № 8: «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
  • Група № 9: «Ми маленькі економи» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
  • Група № 10: «Свічка надії» (духовне виховання) – керівники Амброжак І.А.; Гранальська Н.М.;
  • Вокальна студія «Квітограйлики» – керівник Вапнярчук Т.П.;
  • «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.

В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години,  колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітніх впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, економічне, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.

В цьому році до школи іде 72 дитини. З них з високим рівнем підготовки – 20 дітей, з достатнім – 47, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей вільно читає, інші діти мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.

 

 

 

Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ № 45 ВМР», які ідуть в школу в 2023році

КЗ «ДНЗ № 45 ВМР»
Всього дітей 72
В 20/35%
Д 47/52%
С 5/13%
П -

Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості,  у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя.  Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. За паспортом здоров’я відповідно до груп здоров’я відстежується значне поліпшення здоров’я дітей щодо діагнозів та зменшення гострої простудної захворюваності по групах.

У дошкільному закладі діє рада ЗДО, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в ЗДО.

Варто  відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії  з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження Програми виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».

Постійно в ЗДО проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.

Організація харчування в умовах ЗДО вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ЗДО забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та сестрою медичною старшою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%.  Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники  були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою  ведеться Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і  показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.

Фінансово-господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази.

Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.

З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та  ігрового обладнання.

Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.

Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.

В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» за 2022-2023 навчальний рік можна відзначити як достатній.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

 

Аналіз роботи

Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради» за попередній 2021-2022 н.р.

Протягом 2021-2022 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ №45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:

  1. Продовжувати роботу щодо формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
  2. Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
  3. Посилити роботу зі зміцнення здоров’я дітей на основі врахування індивідуальних особливостей, рівня психофізіологічного розвитку, використовуючи здоров’язбережувальні інноваційні технології.
  4. Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в умовах ЗДО.

Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:

  1. Законом України «Про дошкільну освіту»;
  2. Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);
  3. Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років.

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти №45 працює за  режимом 12 годин. У своєму складі ДНЗ №45 «Калинка» має 11 вікових груп :

  • 2 групи – 3-го року життя ;
  • 3 групи – 4-го року життя;
  • 3 групи – 5-го року життя;
  • 3 групи – 6-го року життя.

Дошкільний навчальний заклад в 2021-2022 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому садку обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. Працює в ДНЗ 54 особи. Педагогічний колектив складається з 27 педагогічних працівників:

  • завідувач;
  • вихователь-методист;
  • 22 вихователі;
  • 1 асистент вихователя;
  • 2 музичних керівника.

Стаж педагогічної діяльності:

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах. Адміністрацією дошкільного закладу створено всі умови для працівників, які здобувають вищу освіту: мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою.

Освітній рівень педагогів:

Щороку в дитячому садку проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію. У 2021-2022 н.р. чергову атестацію пройшли:

  • Вихователь Савчук О.І. – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;

Методичним кабінетом ДНЗ проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінарські заняття для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.

Кваліфікаційний рівень педагогів ДНЗ №45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.

Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради (дві в офлайн режимі та дві в онлайн режимі):

Педрада №1. «Підсумки роботи ЗДО за 2020-2021н.р. та завдання діяльності педколективу у забезпеченні якісної дошкільної освіти» .

Педрада №2. «Формування здоров`язбережувальної  компетенції дитини дошкільника».

Педрада №3. «Мовленнєвий розвиток дошкільнят: проблеми, шляхи вирішення».

Педрада №4. «Підсумки роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» за 2021-2022 н.р.

та організація освітнього процесу під час літнього періоду».

В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:

  • Музичний керівник Оніщук В.М. провела домінантне музичне заняття зі співів з елементами логоритміки для дітей старшої групи «Осінні історії»
  • Вихователь Савчук О.І. провела заняття-гра з пріоритетом комунікативного розвитку особистості «Осінні пригоди» ;
  • Вихователь Дудар О.В.. провела інтегроване підгрупове заняття для дітей 3-го року життя «Скажи слівце – продовжи казку»;
  • Вихователь Амброжак І.А. провела інтегроване заняття з пріоритетом природничо-екологічної компетентності «Мандрівка світом».

 

З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2021-2022 н.р. проведено:

  1. Проблемний семінар – практикум «Шляхи реалізації освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина»» (нова редакція) з метою надання допомоги педагогам у реалізації програми. Формування у педагогів творчого підходу до реалізації завдань програми.
  2. Семінар – практикум «Використання міжнародної методики ECERS-3 у закладах дошкільної освіти» з метою оцінювання умов, створених для всебічного розвитку дітей, прояву ними творчості й ініціативи, забезпечення їм можливості бути суб’єктами власної діяльності.
  3. Тренінг «Розвиток інклюзивного навчання в ДНЗ» з метою актуалізації знань педагогів у роботі з дітьми ОПР. Підвищення професійної компетентності учасників семінару щодо гармонійного розвитку та виховання дітей з особливими потребами в ДНЗ.

Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Психолого- педагогічні основи розвитку дітей в системі М.Монтессорі». З метою навчити педагогів використовувати та впроваджувати педагогічні ідеї М.Монтессорі в практику роботи з дітьми.

Педагоги нашого садочка працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи  над темою «Моделювання – сучасний метод інтелектуального розвитку дитини дошкільного віку».

Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:

  1. Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі молодшої групи №9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
  2. Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях (Вихователі середньої групи №10 Амброжакм І.А., Камінська Л.П.)
  3. «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі середньої групи №2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
  4. Н.Гавриш Художньо-мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку (Вихователі старшої групи №4 Савчук О.І., Ковнацька О.Л.)
  5. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,

О.Саприкіна (Вихователі середньої групи №8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)

  1. Т. Шумей, І. Сергєєва «Маленькі дослідники». Програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (Вихователі молодшої групи №7 Малайчук О.В., Кундик С.В.)
  2. Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичні керівники Оніщук В.М., Крижанівська Л.М.)

 

Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх батьки протягом 2021-2022 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:

 

  1. Вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-конкурсі «З Україною в серці» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» у закладах дошкільної освіти. Переможцями І туру у межах закладу стали:
  • хореографічний жанр, номінація «Українське попурі» Кучеренко Роман, Печенюк Яна — 6 років – бальні танці;
  • художнє читання, номінація «Вірш патріотичного спрямування» Кондратюк Соломія – 6 років.

Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад в режимі онлайн допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.

За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання. Педагоги групи раннього віку Поліщук Т.О., Дудар О.В. впроваджували в роботу «Зображувальна діяльність дітей раннього віку» С. Циганова; вихователь Орлова С.С. -«Розвиток пізнавальної сфери дитини на третьому році» Е. Шийко ; вихователь Щур О.В. впроваджувала в своїй роботі методику «Про безпеку знаємо, про здоров’я дбаємо» В.Ф. Артемчук ; Мельничук Н.А. та Заморська Г.А., вихователі групи №3, використовували з дітьми дошкільного віку методику «Вивчення віршів на пам’ять за опорними малюнками»

С.М. Лисенкова .

З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем:

— пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку;

— зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу.

Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, влаштовували проведення спільних трудових справ, різних конкурсів, анкетування та тестування. Колектив ДНЗ мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним навчальним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, дитячого садка, які мають виховний вплив на дитину. У ДНЗ діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в ДНЗ, а також створення позитивного іміджу ЗДО. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.

На протязі 2021-2022 н.р. та в рамках заходів щодо підготовки матеріально-технічної бази закладу, завдяки  батькам було зроблено та придбано:

  • Праска «TEFAL» — 1650 грн.
  • Блендер «Bosch» — 1800 грн.
  • Миючі засоби —   4200 грн.
  • Хоз. Інвентар – 2500 грн.
  • Кухонний інвентар та посуд – 5500 грн.
  • Електричне обладнання (люстри,кабелі живлення) – 1800 грн.
  • Частковий ремонт підвалу та каналізації – 2200 грн.
  • Ремонт двох сходових маршів – 19100 грн.
  • Обслуговування комп’ютерної техніки – 3150 грн.

Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, свято Осені, новорічні свята, випускна презентація.

На протязі року працювали гуртки:

  • Група №1: «Веселі пальчики» (творчий) — керівники Поліщук Т.О., Дудар О.В;
  • Група №11: «У світі почуттів та ємоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівник, Орлова С.С.;
  • Група №2: «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Пустові Т.М., Чекановська В.І;
  • Група №3: «Казкарики» — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
  • Група №4: «Золотий ключик» (драматичний) — керівники Савчук О.І., Ковнацька О.Л.;
  • Група №5: «Віконечко в природу» (екологічний) — керівники Щур О.В.;
  • Група №6: «Чудовий світ орігамі» (творчий) – керівники Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
  • Група №7: «Пісочна анімація» (розвивальний) — керівники Малайчук О.В., Кундик С.В.;
  • Група №8: «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
  • Група №9: «Ми маленькі економи» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
  • Група № 10: «Свічка надії» (духовне виховання) – керівники Амброжак І.А.; Камінська Л.П.;
  • Вокальна студія «Квітограйчики» – керівник Оніщук В.М.;
  • «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.

В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години,  колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітньо-виховних впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.

В цьому році до школи іде 70 дітей. З них з високим рівнем підготовки – 20 дітей, з достатнім – 45, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей вільно читає, інші діти мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.

Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ №45 ВМР», які ідуть в школу в 2022році

КЗ «ДНЗ №45 ВМР»
Всього дітей 70
В 20/35%
Д 45/52%
С 5/13%
П -

Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості,  у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя.  Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. За паспортом здоров’я відповідно до груп здоров’я відстежується значне поліпшення здоров’я дітей щодо діагнозів та зменшення гострої простудної захворюваності по групах.

У дошкільному закладі діє рада ДНЗ, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в ДНЗ.

Варто  відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії  з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження Програми виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».

Постійно в ДНЗ проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.

Організація харчування в умовах ДНЗ вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації ДНЗ. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ДНЗ забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та медичною сестрою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%.  Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники  були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів медичною сестрою ведеться Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і  показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.

Фінансово-господарська діяльність у ДНЗ здійснювалась згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази. Поліпшилась і зміцніла матеріальна база дошкільного закладу. Слід відмітити з позитивної сторони роботу всього колективу по благоустрою приміщення та території дитячого садка.

Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.

З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та  ігрового обладнання.

Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.

Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.

В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ №45 ВМР» за 2021-2022 навчальний рік можна відзначити як достатній.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

 

 

 

 

Аналіз роботи

Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради» за 2020-2021 н.р.

Протягом 2020-2021 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ №45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:

  1. Реалізувати завдання освітньої лінії «Гра дитини» Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти через розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації своїх пізнавальних, соціальних, моральних, естетичних потреб в ньому.
  2. Впроваджувати у роботу з дошкільниками нових сучасних форм і методів для розвитку логіко – математичної компетентності дошкільників.
  3. Удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик та технологій.

Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:

  1. Законом України «Про дошкільну освіту»;
  2. Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);
  3. Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років.

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти №45 працює за  режимом 12 годин. У своєму складі ДНЗ №45 «Калинка» має 11 вікових груп :

  • 2 групи – 3-го року життя ;
  • 3 групи – 4-го року життя;
  • 3 групи – 5-го року життя;
  • 3 групи – 6-го року життя.

Дошкільний навчальний заклад в 2020-2021 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому садку обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній роботі батьківського та педагогічного колективів.

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. Працює в ДНЗ 52 особи. Педагогічний колектив складається з 26 педагогічних працівників:

  • завідувач;
  • вихователь-методист;
  • 22 вихователі;
  • 2 музичних керівника.

Стаж педагогічної діяльності:

       

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах. Адміністрацією дошкільного закладу створено всі умови для працівників, які здобувають вищу освіту: мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою для написання контрольних робіт, доповідей тощо.

Освітній рівень педагогів:

Щороку в дитячому садку проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при ВАБО та атестацію. У 2020-2021 н.р. чергову атестацію пройшли:

  • Вихователь-методист Сивак Н.А. — підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст І категорії»;
  • Вихователь Віннічук Т.А. – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії»;
  • Вихователь Збожинська В.В. – встановлення відповідності кваліфікаційної категорії «спеціаліст»;
  • Вихователь Дзіміна М.В. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії»;
  • Вихователь Ковнацька О.Л. – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст І категорії»;
  • Вихователь Котенко С.В. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії»;
  • Вихователь Понура Т.О. – встановлення відповідності кваліфікаційної категорії «спеціаліст»

Методичним кабінетом ДНЗ проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінарські заняття для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.

Кваліфікаційний рівень педагогів ДНЗ №45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.

Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради (в онлайн режимі):

Педрада №1. «Організація освітньої роботи дошкільного закладу в новому навчальному році» .

Педрада №2. «Формування соціально компетентної особистості дитини засобами гри».

Педрада №3. «Сучасні підходи до логіко-математичного розвитку дошкільників».

Педрада №4. «Підсумки роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» за 2020-2021 н.р.

та організація літнього оздоровлення».

В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:

  • Вихователь Ковнацька О.Л. провела з дітьми середньої групи інтегроване заняття з народознавства, розвитку мовлення, та образотворчого мистецтва «Чарівний світ народної іграшки»;
  • Вихователь Дзіміна М.В. провела заняття-гра для дітей 5-го року життя «Квест від Снігової королеви» ;
  • Вихователь Понура Т.О. провела інтегроване заняття в середній групі з використанням мультимедійних технологій «Космічна пригода»;
  • Вихователь Збожинська В.В. провела заняття з сенесорного розвитку для дітей групи раннього віку «Рибка шукає друзів»;
  • Вихователь Віннічук Т.О. провела заняття за технологією сталого розвитку «В Країні ображених речей»;
  • Вихователь Котенко С.В. провела заняття за технологією сталого розвитку «Подарунки від природи»

З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2020-2021 н.р. проведено:

  1. Семінар – практикум «Формування культури мовлення дошкільників» під час якого у педагогів була не тільки теоретична частина, а й практична.
  2. Семінар – тренінг «Квест – технологія як засіб пізнавального розвитку дошкільників» з метою познайомити педагогів з методикою, що вчить знаходити необхідну інформацію, аналізувати та систематизувати її, розв’язувати поставлені задачі в ігровій формі.
  3. Ділова гра з педагогами «Мовленнєві витинанки»

Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Обдаровані діти: психологічні проблеми розвитку, навчання й виховання». З метою ознайомлення педагогів з обдарованими дітьми та уміння з ними працювати.

Педагоги нашого садочка працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи працювала над темою «Використання інноваційних технологій під час проведення сучасних занять».

Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:

  1. Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі старшої групи №9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
  2. Лохвицька Л. В. «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (Вихователі молодшої групи №10 Амброжакм І.А., Камінська Л.П.)
  3. «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі молодшої групи №2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
  4. «Грайлик» Парціальна програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (Вихователі середньої групи №4 Савчук О.І., Ковнацька О.Л.)
  5. Кичата І. І., Каплуновська О. М. «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання (Вихователі старшої групи №3 Мельничук Н.А., Заморська Г.А.)
  6. Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичні керівники Оніщук В.М., Крижанівська Л.М.)
  7. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун

О.Саприкіна (Вихователі молодшої групи №8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)

Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх батьки протягом 2020-2021 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:

  1. Вихователь-методист закладу Сивак Н.А. та педагоги закладу Котенко С.В. і Дзіміна М.В. презентували на міський конкурс «Кращий навчально-методичний посібник в рамках «Ярмарки фахових сподівань» дидактичну гру «Телефон безпеки».
  2. Пдагоги усіх вікових груп разом із дітками приймали участь у проєкті «Біотека» Всеукраїнського Благодійного фонду допомоги безпритульним тваринкам «Happy Paw».
  3. Вихованці старшої групи №9 прийняли участь у міжнародному конкурсі Стійкість партнерів мережі  Aflatoun (Aflatoun Partner Resilience Challenge): проведено ток-шоу з Афлатуном.
  4. Батьки та педагоги закладу прийняли участь у міському онлайн-конкурсі «Колискова пісня» у закладах дошкільної освіти. Відео учасників розміщено на сторінці Facebook під хештегом: #КОЛИСКОВА_ДУША_ЯКА_ХОДИТЬ_НАВШПИНЬКАХ. Переможнецею І туру в межах ЗДО стала вихователь Дзіміна М.В, номінація «Сучасне поетичне слово»: «Колискова для доні» муз. і слова В.Лисенко.
  5. Вихованці закладу разом із батьками та педагогами закладу прийняли участь у благодійній акції «Привітай воїнів АТО із Великоднем».
  6. Вихованці старших груп були залучені до проведення чемпіонату з різних видів спорту в рамках «Старти надій». Чемпіонат проводився із таких видів змагань: гра в городки та гра в шахи.
  7. Вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-Конкурсі «Bright Talent Stars» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Чарівна квітка» у закладах дошкільної освіти. Переможцями І туру у межах закладу стали: хореографічний жанр, номінація «Танцювальний мікс» Яцюра Дар’я, 6 років – хіп-хоп, Пилипенко Яна, 6 років – сучасна хореографія «Monkey».

Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад в онлайн режимі допомогло в процесі дискусій, ділових ігор, круглого столу, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.

За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання. Педагог групи раннього віку Поліщук Т.О., Дудар О.В. впроваджували в роботу з малюками «Ігровий синдплей», засновник  К. Юнг; вихователь Збожинська В.В. використовувала інноваційну технологію «Пальчикові ігри та інсценівки» О. Ісайкова; вихователі Дробязко О.Г. і Понура Т.О. впроваджували методику Л.Шульги «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з малювання»; Малайчук О.В. та Кундик С.В., вихователі групи №7, використовували з дітьми дошкільного віку методику О.Пащенко «Ейдетика-розвиток образної пам’яті».

З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем, пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку, зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу. Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, влаштовували проведення спільних трудових справ, різних конкурсів, анкетування та тестування. Колектив ДНЗ мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним навчальним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, дитячого садка, які мають виховний вплив на дитину. У ДНЗ діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Фейсбук, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в ДНЗ, а також створення позитивного іміджу ДНЗ. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.

Упродовж 2020 -2021 року та в рамках заходів щодо підготовки матеріально-технічної бази закладу, завдяки батькам було зроблено і придбано:

  • Пральна машина – 6500 грн.
  • Інвентар та посуд для харчоблоку – 2800 грн.
  • Каструля 40 л – 980 грн.
  • Інформаційний стенд та картини в коридор – 4000 грн.
  • Канцтовари – 447 грн.
  • Газонокосарка – 3400 грн.
  • Ножиці для стрижки кущів – 400 грн.
  • Бактерицидна лампа в спортивний зал – 700 грн.
  • Тюль в музичний зал – 5100 грн.
  • Тюль на сходовий марш – 525 грн.
  • Фарба для фарбування харчоблоку – 1400 грн.
  • Ремонт сходового маршу правого крила – 12 000 грн.
  • Ремонт сходового маршу лівого крила – 6000 грн.
  • Ремонт підвалу (заміна труби) – 2500грн.

Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, свято Осені, новорічні свята, випускні ранки.

На протязі року працювали гуртки:

  • Група №1: «Кольорові долоньки» (творчий) — керівники Поліщук Т.О., Дудар О.В;
  • Група №11: «Слухняні пальчики» (розвиток дрібної моторики рук) – керівники Збожинська В.В., Орлова С.С.;
  • Група №2: «Маленькі будівельники» (конструктор LEGO) — керівники Пустові Т.М., Чекановська В.І;
  • Група №3: «Розвивальне читання» Л.В.Шелестової — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
  • Група №4: Театральна студія «Юні театрали» — керівники Савчук О.І., Ковнацька О.Л.;
  • Група №5: «Буду я природі другом» (екологічний) — керівники Щур О.В., Дзіміна М.В.;
  • Група №6: «Творимо своїми руками» (творчий) – керівники Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
  • Група №7: «Наша мова солов’їна» (вивчення віршів українських поетів) — керівники Малайчук О.В., Кундик С.В.;
  • Група №8: «Дошкільнятам — освіта для сталого розвитку» — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
  • Група №9: «Афлатот» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
  • Група № 10: «Пізнай себе малюк» (валеологія) – керівники Амброжак І.А.; Камінська Л.П.;
  • Вокальна студія «Квітограйчики» – керівник Оніщук В.М.;
  • «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.

В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години,  колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітньо-виховних впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх розділів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.

В цьому році до школи іде 70 дітей. З них з високим рівнем підготовки – 20 дітей, з достатнім – 45, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей вільно читає, інші діти мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.

Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ №45 ВМР», які ідуть в школу в 2021році

КЗ «ДНЗ №45 ВМР»
Всього дітей 70
В 20/35%
Д 45/52%
С 5/13%
П -

Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості,  у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя.  Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. За паспортом здоров’я відповідно до груп здоров’я відстежується значне поліпшення здоров’я дітей щодо діагнозів та зменшення гострої простудної захворюваності по групах.

У дошкільному закладі діє рада ДНЗ, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в ДНЗ.

Варто  відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у роботі з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження Програми виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».

Постійно в ДНЗ проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.

Організація харчування в умовах ДНЗ вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації ДНЗ. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідуючою), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ДНЗ забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та медичною сестрою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%.  Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники  були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів медичною сестрою ведеться Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і  показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.

Фінансово-господарська діяльність у ДНЗ здійснювалась згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази. Поліпшилась і зміцніла матеріальна база дошкільного закладу. Слід відмітити з позитивної сторони роботу всього колективу по благоустрою приміщення та території дитячого садка.

Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.

З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та  ігрового обладнання.

Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.

Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.

В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ №45 ВМР» за 2020-2021 навчальний рік можна відзначити як достатній.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

Разом з тим на підставі отриманих результатів за 2020-2021н.р. можна виділити і загальні недоліки в роботі ДНЗ:

  • не в повному обсязі реалізовувались завдання мовленнєвої компетентності;
  • менше уваги приділялося зміцненню здоров’я дітей.

Причиною наявних проблем є:

  • недостатній рівень компетентності педагогів щодо впровадження творчого підходу педагогів до підбору форм, методів та прийомів роботи;
  • відсутність досвіду роботи у молодих педагогів.

 

ПРІОРИТЕТНІ ЗМІСТОВІ НАПРЯМИ ТА ЗАВДАННЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ КЗ «ДНЗ №45 ВМР» НА 2021-2022 н.р.

 

Проаналізувавши стан освітньої роботи за 2020-2021 н.р., з метою підвищення якості навчання та виховання дітей педагогічний колектив КЗ «ДНЗ №45 ВМР» у 2021-2022 н.р. ставить перед собою такі завдання:

  1. Продовжувати роботу щодо формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
  2. Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
  3. Посилити роботу зі зміцнення здоров’я дітей на основі врахування індивідуальних особливостей, рівня психофізіологічного розвитку, використовуючи здоров’язбережувальні інноваційні технології.