РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ

   

Аналіз роботи

Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад

№ 45 Вінницької міської ради» за  2023-2024 н.р.

Протягом 2023-2024 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:

  1. Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
  2. Продовжувати роботу щодо формування соціально-патріотичної компетентності дітей дошкільного віку шляхом театрального мистецтва.
  3. Посилити роботу на вдосконалення інженерного мислення дітей дошкільного віку, що стосується STREAM-освіти.
  4. Вдосконалення освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.

Зміст з питань освітньої діяльності на період дії правового режиму воєнного стану зокрема визначається законами України “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”. Також на підставі «Методичних рекомендацій щодо організації  освітнього процесу у 2023-2024 н.р. у закладах дошкільної освіти (лист МОН № 1/12490від 21.08.2023).

Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:

  1. Законом України «Про освіту»
  2. Законом України «Про дошкільну освіту»;
  3. Законом України «Про охорону дитинства»;

4.Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);

5.Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років, та парціальними програмами :«STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», «Афлатот», «Маленькі дослідники».

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти № 45 працює за  режимом 12 годин. У своєму складі КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» має 11 вікових груп :

  • 2 групи – 3-го року життя ;
  • 3 групи – 4-го року життя, одна інклюзивна;
  • 3 групи – 5-го року життя, одна інклюзивна;
  • 3 групи – 6-го року життя, одна інклюзивна.

Дошкільний навчальний заклад в 2023-2024 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому закладі обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. В ЗДО працює 53 особи. Педагогічний колектив складається з 26 педагогічних працівників:

  • завідувач;
  • вихователь-методист;
  • 21 вихователь;
  • 1 асистент вихователя;
  • 2 музичний керівник.

Стаж педагогічної діяльності:

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО.

 

 

 

Освітній рівень педагогів:

Щороку в закладі дошкільної освіти проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Положення про атестацію» та згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію. У 2023-2024 н.р. чергову атестацію пройшли:

  • Вихователь Малайчук О.В– підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст»;
  • Вихователь Кобріна Л.В.- підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст»;
  • Вихователь Поліщук Т.О. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;
  • Вихователь Бекіс О.А. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;
  • Музичний керівник Вапнярчук Т.П. — присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».

Позачергову атестацію у 2023-2024 н.р. пройшли:

  • Кундик С.В. — присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;

Методичним кабінетом закладу проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінари для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.

Кваліфікаційний рівень педагогів ДНЗ №45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.

Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради:

Педрада №1. «Організація освітньої роботи ЗДО на 2023-2024 в умовах сьогодення» .

Педрада №2. «Театралізована діяльність, як засіб формування  соціально-патріотичної компетентності дітей дошкільного віку».

Педрада №3. «Розвиток інженерного мислення, що стосується STREAM -освіти».

Педрада №4. «Робота на літній період та підсумки роботи за 2023-2024н.р.».

В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:

  • Музичний керівник Вапнярчук Т.П. «Як співає Україна…» (інтегроване музичне заняття для дітей старшої групи);
  • Вихователь Малайчук О.В. «Дослідники експерементатори» (заняття з експерементально-дослідницької діяльності з дітьми старшої групи);
  • Вихователь Понура Т.О. «Квасолинка — веселинка» (заняття з пошуково-дослідницької діяльності з дітьми середньої групи);
  • Вихователь Поліщук Т.О. «Рибки до маляток в гості завітали і навчали їх, і розважали » (інтегрованем заняття для дітей 3-го року життя з пріоритетом природничого-екологічної компетентності)

З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2023-2024 н.р. проведено:

  1. Проблемний семінар «Безпека в сучасних реаліях дорослого та

дошкільника».

  1. Психолого-педагогічний семінар «Емоційна цінісність дошкільників а теперішній час» з метою поглибити теоретичні знання педагогів щодо категорії «емоції», «емоційне здоров’я», формувати уміння педагогів розвантажувати критичні ситуації та виводити на позитивний рівень.
  2. Інтерактивний семінар «Мистецький воркшоп» з метою   підсилювати професійну мотивацію, формувати навички ефективної взаємодії.

Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Виховання особистості у контексті розвитку духовного потенціалу дитини дошкільного віку». З метою активізувати та посилити знання педагогів про те, що дошкільна освіта і виховання повинні грунтуватися на єдності родини та закладу дошкільної освіти.

Педагоги   закладу працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи  над темою «Соціальний розвиток дітей дошкільного віку».

Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:

  1. Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі старшої групи №9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
  2. «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі молодшої групи №2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
  3. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,

О.Саприкіна (Вихователі молодшої групи №8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)

  1. Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичний керівник Крижанівська Л.М.)
  2. Т.Шумей, І Сергеєва «Маленькі дослідники». Програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (Вихователі старшої групи № 7 Малайчук О.В., Кундик С.В.)

Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх родини протягом 2023-2024 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:

  1. Вихователі та вихованці групи №3,7 приймали участь у Національному проєкті «Цікава фізкультура-2.0 Перезавантаження» від Української федерації «Спорт заради розвитку» -отримали   Золоту  відзнаку «Заклад Партнер» та отримали 13 Почесних грамот і Відзнак.
  • були учасниками у встановленні Національного рекорду до «Дня Єднання»;
  • долучились до проведення Флешмобу «White card» до Міжнародного дня спорту(до якого доєднались 226 766 учасників та 5 570 закладів);
  • стали учасниками в Національній руханці у вишиванках «Дякуємо ЗСУ»- отримали Почесні грамоти, Відзнаки, Дипломи.
  1. Авторський колектив закладу: Заморська Г.А., Кундик С.В., Сахан Н.П. подали проєкт на  XV Міжнародну  виставку «Сучасні заклади освіти — 2024» отримали Срібну медаль у номінації «STEM- освіта, як засіб формування мотивації до науково-дослідницької  та проєктної діяльності».
  2. Вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-конкурсі

«Таланти твої, Україно» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» у закладах дошкільної освіти. Переможцем І туру у межах закладу стали:

  • хореографічний жанр, номінація «Танці народів світу» Якименко Кіра — 6 років;
  • вокальний жанр, номінація «сучасні дитячі пісні українською мовою» Петришина Вероніка 6 років;
  • театр мод, номінація «ЕКО дефіле» — вихованці старших груп № 3,7.

Подана заявка на участь в ІІ турі онлайн-конкурсу «Таланти твої, Україно».

  1. Працівники та вихованці долучились до акції «Кришечки збирай – ЗСУ допомагай» (кожної п’ятниці передаємо кришечки на переробку, таким чином долучаємось до ПЕРЕМОГИ.

Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.

За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання.

З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем:

— пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку;

— зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу.

Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, анкетування, влаштовували проведення спільних  справ:

  • у вересні ярмарка «Свято врожаю»;

— у травні  «Великодня ярмарка» -зібрані кошти передали Громадській організації «Добро немає кордонів».

  • тісна взаємодія родин вихованців та працівників закладу переросла у допомогу для ЗСУ:

— передали 2 посилки (смаколики , чай, кава,сухі сніданки,

теплі речі) Г.О «Нова армія -Україна»(Донецький напрямок);

—  посилка ( теплі речі, кава, чай, смаколики) для батька

вихованки нашого закладу у 59 ОМБР (Авдіївський

напрямок);

— 2 посилки ( засоби гігієни, ліки, чай, кава, сухі сніданки)  для

61 ОМБР 101 батальйону (Харківський  напрямок).

Колектив закладу мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, закладу, які мають виховний вплив на дитину. У ДНЗ  діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в закладі, а також створення позитивного іміджу закладу. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.

Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, Новорічні свята, випускні бали.

На протязі року працювали гуртки:

  • Група № 1: «Веселі пальчики» (творчий) — керівники Поліщук Т.О.,Ковнацька О.Л.;
  • Група № 11: «У світі почуттів та ємоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівник, Орлова С.С.;
  • Група № 2: «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Петрова Д.В., Пунько А.М.;
  • Група № 3: «Україна починається з тебе» — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
  • Група № 4: «Юні театрали» (драматичний) — керівники Савчук О.І., Власенко Ю.В.;
  • Група № 5: «Віконечко в природу» (екологічний) – керівники

Дудник Л.М., Іваниця С.П.;

  • Група № 6: «Чудовий світ орігамі» (творчий) – керівники

Дробязко О.Г., Понура Т.О.;

  • Група № 7: «Школа дослідників» (розвивальний) – керівники

Малайчук О.В., Кундик С.В.;

  • Група № 8: «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
  • Група № 9: «Афлатот» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
  • Група № 10: «Кольорові фантазії» (нетрадиційна техніка малювання) – керівники Амброжак І.А.; Гранальська Н.М.;
  • Вокальна студія «Квітограйлики» – керівник Вапнярчук Т.П.;
  • «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.

В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години,  колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітніх впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, економічне, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.

В цьому році до школи іде 72 дитини. З них з високим рівнем підготовки – 25 дітей, з достатнім – 42, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.

 

Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ № 45 ВМР», які ідуть в школу в 2024році

КЗ «ДНЗ № 45 ВМР»
Всього дітей 72
В 25/35%
Д 42/52%
С 5/13%
П -

Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості,  у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя.  Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. У дошкільному закладі діє рада ДНЗ, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в закладі.

Варто  відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії  з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження  освітньої програми  для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».

Постійно в закладі проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.

Організація харчування в умовах ДНЗ вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ДНЗ забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та сестрою медичною старшою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%. Харчування дітей в закладі відповідає принципам здорового харчування, а також враховуються фізіологічні потреби дітей: меше солі, цукру -натомість більше свіхиж овочів, фруктів, ягід, соків і це все не тільки в сезон, а відповідно до норм харчування напротязі року. Меню розроблене із сезонним чергуванням страв, що має на меті збалансоване здорове харчування.

Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники  були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою  ведеться Журнал обліку виконання норм харчування.

Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і  показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.

Слід  відмітити роботу Департаменту освіту  Вінницької територіальної громади, завдяки якому сплачується :

-заробітна плата працівникам;

— енергоносії та всі комунальні витрати закладу;

-25% за харчуваня дітей;

— для вихованців зі статусом ВПО- пільгове харчування;

— надаються субвенсї для розвитку і наповнення інклюзивних груп для

дітей з особливими освітніми потребами;

— забезпечує  заклад  миючими та дезинфікуючими засобами та

паперовими рушниками.

Створюються належні умови для перебування дітей  в укритті, а саме: закупівля- столи, стільчики, набори харчових продуктів, іграшки, демонстраційні матеріали.

З позитивного боку потрібно  відмітити роботу всього колективу по благоустрою  території: облаштування квітників на всій території , городи де дітки спільно з вихователями висівають городні рослини; куточк лісу- теж спільно дітки з вихователями садять дерева і спостерігаютьза їх розвитком, постійно поповнюється «Еко галявина». Разом із допомогою батьків, членами трудового колективу закладу навесні було висаджено  100 кущів троянд,  що надала Громадська організація «Подільська громада».

Фінансово – господарська діяльність у ДНЗ здійснювалась згідно з річним планом. Завдяки розумінню та підтримці батьків з вересня 2023 по травень 2024 року було придбано:

  • Пральну машину (2шт)
  • Кухонний інвентар та посуд
  • Капітальний ремонт коридору на ІІ поверсі (шпаклювання та фарбування стін, фарбування підлоги)
  • Заміна пластикового вікна
  • Оновлення тюлі
  • Обслуговування комп’ютерної техніки
  • Пральний порошок
  • Святковий банер (для випускних свят)
  • Капітальний ремонт та облаштування ресурсної кімнати.

Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази.

Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан.  Замінили пісок, все обладнання на майданчиках пофарбували. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.

З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та  ігрового обладнання.

Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму.

Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.

Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.

В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» за 2023-2024 навчальний рік можна відзначити як достатній.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

 

 

 

                                                       

 Аналіз роботи

Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради» за попередній 2022-2023 н.р.

Протягом 2022-2023 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:

  1. Продовжувати роботу щодо формування патріотичної компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
  2. Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
  3. Посилити роботу на вивчення шляхів переходу від садочка до НУШ на основі врахування індивідуальних особливостей дітей, рівня їх психофізіологічного розвитку, використовуючи інноваційні технології.
  4. Організація освітнього процесу для дітей з ООП в умовах сьогодення.

Зміст з питань освітньої діяльності на період дії правового режиму воєнного стану зокрема визначається законами України “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”. Також на підставі Методичних рекомендацій щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану” (лист МОН № 1/3845-22 від 02.04.2022) та листа   МОН № 1/3475-22 від 17.03.2022 та “Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб”). Передбачено організаційні заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 (карантинні обмеження продовжено до 30.06.2023 року) у закладах освіти, які функціонують на території України.

Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:

1.Законом України «Про дошкільну освіту»;

2.Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);

3.Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років, та парціальними програмами :«STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», «Афлатот», «Маленькі дослідники».

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти № 45 працює за  режимом 12 годин. У своєму складі ДНЗ № 45 «Калинка» має 11 вікових груп :

  • 2 групи – 3-го року життя ;
  • 3 групи – 4-го року життя;
  • 3 групи – 5-го року життя;
  • 3 групи – 6-го року життя.

Дошкільний навчальний заклад в 2022-2023 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому садку обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. В ЗДО працює 51 особа. Педагогічний колектив складається з 27 педагогічних працівників:

  • завідувач;
  • вихователь-методист;
  • 22 вихователі;
  • 1 асистент вихователя;
  • 2 музичних керівника.

Стаж педагогічної діяльності:

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах. Адміністрацією дошкільного закладу створено всі умови для працівників, які здобувають вищу освіту: мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою.

Освітній рівень педагогів:

Щороку в дитячому садку проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію. У 2022-2023 н.р. чергову атестацію пройшли:

  • Вихователь Мельничук Н.А . – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
  • Вихователь Ягніч Н.І. – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
  • Вихователь-методист Сахан Н.П. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
  • Музичний керівник Крижанівська Л.М. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії».

Методичним кабінетом ЗДО проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінари для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.

Кваліфікаційний рівень педагогів ЗДО № 45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.

Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради (дві в офлайн режимі та дві в онлайн режимі):

    Педрада №1. «Підсумки роботи ЗДО за 2021-2022н.р. та завдання діяльності педколективу у забезпеченні якісної дошкільної освіти у реаліях сьогодення» .

Педрада №2. «Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку».

Педрада №3. «Дитячий садок і Нова українська школа: як прокласти місток».

Педрада №4. «Підсумки роботи КЗ «ДНЗ №  45 ВМР» за 2022-2023 н.р. та організація літнього оздоровлення».

В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:

  • Музичний керівник Крижанівська Л.М. провела інтегроване музичне заняття з елементами музикування для  дітей старшої групи «Музичні символи України»;
  • Вихователь Камінська Л.П. провела заняття-гра «Кінезіологічні вправи як основа розвитку пам’яті, уваги та зосередженості дітей старшого дошкільного віку»;
  • Вихователь Мельничук Н.А.провела інтегроване заняття «Мій найкращий пухнастий друг» елементами грамоти в групі середнього віку;
  • Вихователь Орлова С.С. провела інтегроване заняття для дітей 3-го року життя з пріоритетом природничо – екологічної компетентності «Як потоваришувати  з дощиком».

З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2022-2023 н.р. проведено:

  1. Проблемний семінар – практикум «Розвиток комунікативної культури педагогів в сучасному закладі дошкільної освіти» з метою надання допомоги педагогам у теорії спілкування. Формувати навички ефективної взаємодії.
  2. Семінар – практикум «Булінг. Профілактика та запобігання» з метою ознайомити педагогів з таким поняттям як «булінг», його видами; роз’яснити на прикладах чому він винникає серед дітей дошкільного віку, чому діти поводять себе так в різних ситуаціях. Надати певні рекомендації щодо подолання булінгу. Готувати педагогічний колектив до можливих ситуацій в мікрокліматі і як правильно себе поводити в таких ситуаціях. Сприяти формуванню особистісної активної позиції кожного учасника педагогічних читань.

3.Тренінг «Дитина з ООП – теж дитина» з метою  підвищення професійної

компетентності педагогів  щодо гармонійного розвитку та виховання

дітей з особливими освітніми потребами в ЗДО. Подолання барєру між

педагогом та батьками дитини з ООП. Узагальнення всіх знань та

попередження негативних наслідків. Розвиток мотивації працівників в

інклюзивних групах. Спонукати формувати толерантне ставлення дітей

до дітей з ООП. Розвивати принцип злагодженості роботи під час

освітнього процесу.

Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Морально-етичні цінності у вихованні зростаючої особистості». З метою розширити знання педагогів про морально – етичні цінності, навчити  використовувати та впроваджувати  в роботі з дітьми, спонукати до моральних вчинків підростаюче покоління.

Педагоги  нашого  закладу  працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи  над темою «Національно-патріотичне виховання дошкільників. Українські руханки».

Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:

  1. Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі середньої групи № 9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
  2. Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях (Вихователі старшої групи № 10 Амброжакм І.А., Гранальська Н.М.)
  3. «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі старшої групи № 2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
  4. Н.Гавриш Художньо-мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку (Вихователі молодшої групи № 4 Савчук О.І., Власенко Ю.В.)
  5. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,

О.Саприкіна (Вихователі старшої групи № 8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)

  1. Т. Шумей, І. Сергєєва «Маленькі дослідники». Програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (Вихователі середньої групи № 7 Малайчук О.В., Кундик С.В.)
  2. Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичний керівник   Крижанівська Л.М.)

Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх батьки протягом 2022-2023 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:

  1. вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-конкурсі «Україна незламна, сильна, талановита» у рамках фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» серед дітей дошкільного віку;
  2. проведено благодійну акцію «Книги українською для Балаклії», «Від дитини до дитини» (відзначені подякою)
  3. участь у Всеукраїнській благодійній акції для бездомних тварин «Щаслива лапа. Хепі мяу для Мурчика »;
  4. участь у виставці-конкурсі люлька-мотанка  «Берегиня роду українського»
  5. участь у Всеукраїнському конкурсі «Global Money Week» в 10 найактивніших закладів освіти України.

Велику допомогу у підготовці до конкурсів, які відбувались у цьому навчальному році, надавали батьки та педагогічний колектив закладу. Всі батьки вихованців активні та готові допомогти, ми вдячні за це.

Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.

За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання. Педагоги групи раннього віку Поліщук Т.О., Ковнацька О.Л. впроваджували в роботу «Методику навчання дітей раннього віку Глена Домана»; вихователі Савчук О.І., Власенко Ю.В. -«Палички Кіюізенера»;

З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем:

— пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку;

— зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу.

Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, влаштовували проведення спільних трудових справ, різних конкурсів, анкетування та тестування. Колектив ЗДО мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, дитячого садка, які мають виховний вплив на дитину. У ЗДО діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в закладі, а також створення позитивного іміджу ЗДО. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.

Завдяки підтримці Вінницької міської ради, Департаменту освіти Вінницької міської ради та Департаменту капітального будівництва в умовах воєнного стану облаштовано укриття  для тимчасового перебування дітей під час повітряних тривог. Департаментом освіти Вінницької міської ради протягом 2022-2023 року   для облаштування укриття надано ліхтарі, кулери та термоси для води, одноразові стакани, повербанки для зарядки телефонів, радіоприймачі, вогнегасники, електроконвектори для обігріву ,  набір шансового інструменту,  переноски та генераторна установка на випадок вимкнення освітлення.  Благодійні організації надавали допомогу закладу — антисептики, рідке мило, пральний порошок, антиалергенні подушки,  серветки вологі,  аптечки та дитячий набір канцтоварів від ЮНІСЕФ для дітей ВПО.

Слід відмітити з позитивного боку роботу всього колективу по благоустрою  території, облаштування квітників, городів та куточку лісу , була висаджена та постійно поповнюється «Еко галявина»  дитячого садка. Разом із допомогою батьків, членами трудового колективу ЗДО навесні було висаджено квіти та кущі для розмежування ігрових майданчиків, висаджено декоративні кущі . Фінансово – господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Завдяки розумінню та підтримці батьків з вересня 2022 по травень 2023 року було придбано:

  • Кухонний інвентар та посуд
  • Ламінатор
  • Коврове покриття в спортивну залу
  • Частковий ремонт підвалу та каналізації
  • Обслуговування комп’ютерної техніки

Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, Новорічні свята, випускні бали.

На протязі року працювали гуртки:

  • Група № 1: «Веселі пальчики» (творчий) — керівники Поліщук Т.О.,Ковнацька О.Л.;
  • Група № 11: «У світі почуттів та ємоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівник, Орлова С.С.;
  • Група № 2: «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Пустові Т.М., Чекановська В.І;
  • Група № 3: «Україна починається з тебе» — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
  • Група № 4: «Золотий ключик» (драматичний) — керівники Савчук О.І., Власенко Ю.В.;
  • Група № 5: «Віконечко в природу» (екологічний) – керівники Дудник Л.М.;
  • Група № 6: «Чудовий світ орігамі» (творчий) – керівники Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
  • Група № 7: «Школа дослідників» (розвивальний) — керівники Малайчук О.В., Кундик С.В.;
  • Група № 8: «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
  • Група № 9: «Ми маленькі економи» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
  • Група № 10: «Свічка надії» (духовне виховання) – керівники Амброжак І.А.; Гранальська Н.М.;
  • Вокальна студія «Квітограйлики» – керівник Вапнярчук Т.П.;
  • «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.

В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години,  колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітніх впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, економічне, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.

В цьому році до школи іде 72 дитини. З них з високим рівнем підготовки – 20 дітей, з достатнім – 47, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей вільно читає, інші діти мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.

 

 

 

Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ № 45 ВМР», які ідуть в школу в 2023році

КЗ «ДНЗ № 45 ВМР»
Всього дітей 72
В 20/35%
Д 47/52%
С 5/13%
П -

Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості,  у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя.  Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. За паспортом здоров’я відповідно до груп здоров’я відстежується значне поліпшення здоров’я дітей щодо діагнозів та зменшення гострої простудної захворюваності по групах.

У дошкільному закладі діє рада ЗДО, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в ЗДО.

Варто  відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії  з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження Програми виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».

Постійно в ЗДО проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.

Організація харчування в умовах ЗДО вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ЗДО забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та сестрою медичною старшою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%.  Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники  були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою  ведеться Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і  показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.

Фінансово-господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази.

Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.

З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та  ігрового обладнання.

Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.

Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.

В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» за 2022-2023 навчальний рік можна відзначити як достатній.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

 

Аналіз роботи

Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради» за попередній 2021-2022 н.р.

Протягом 2021-2022 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ №45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:

  1. Продовжувати роботу щодо формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
  2. Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
  3. Посилити роботу зі зміцнення здоров’я дітей на основі врахування індивідуальних особливостей, рівня психофізіологічного розвитку, використовуючи здоров’язбережувальні інноваційні технології.
  4. Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в умовах ЗДО.

Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:

  1. Законом України «Про дошкільну освіту»;
  2. Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);
  3. Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років.

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти №45 працює за  режимом 12 годин. У своєму складі ДНЗ №45 «Калинка» має 11 вікових груп :

  • 2 групи – 3-го року життя ;
  • 3 групи – 4-го року життя;
  • 3 групи – 5-го року життя;
  • 3 групи – 6-го року життя.

Дошкільний навчальний заклад в 2021-2022 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому садку обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.

Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. Працює в ДНЗ 54 особи. Педагогічний колектив складається з 27 педагогічних працівників:

  • завідувач;
  • вихователь-методист;
  • 22 вихователі;
  • 1 асистент вихователя;
  • 2 музичних керівника.

Стаж педагогічної діяльності:

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах. Адміністрацією дошкільного закладу створено всі умови для працівників, які здобувають вищу освіту: мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою.

Освітній рівень педагогів:

Щороку в дитячому садку проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію. У 2021-2022 н.р. чергову атестацію пройшли:

  • Вихователь Савчук О.І. – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;

Методичним кабінетом ДНЗ проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінарські заняття для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.

Кваліфікаційний рівень педагогів ДНЗ №45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.

Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради (дві в офлайн режимі та дві в онлайн режимі):

Педрада №1. «Підсумки роботи ЗДО за 2020-2021н.р. та завдання діяльності педколективу у забезпеченні якісної дошкільної освіти» .

Педрада №2. «Формування здоров`язбережувальної  компетенції дитини дошкільника».

Педрада №3. «Мовленнєвий розвиток дошкільнят: проблеми, шляхи вирішення».

Педрада №4. «Підсумки роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» за 2021-2022 н.р.

та організація освітнього процесу під час літнього періоду».

В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:

  • Музичний керівник Оніщук В.М. провела домінантне музичне заняття зі співів з елементами логоритміки для дітей старшої групи «Осінні історії»
  • Вихователь Савчук О.І. провела заняття-гра з пріоритетом комунікативного розвитку особистості «Осінні пригоди» ;
  • Вихователь Дудар О.В.. провела інтегроване підгрупове заняття для дітей 3-го року життя «Скажи слівце – продовжи казку»;
  • Вихователь Амброжак І.А. провела інтегроване заняття з пріоритетом природничо-екологічної компетентності «Мандрівка світом».

 

З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2021-2022 н.р. проведено:

  1. Проблемний семінар – практикум «Шляхи реалізації освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина»» (нова редакція) з метою надання допомоги педагогам у реалізації програми. Формування у педагогів творчого підходу до реалізації завдань програми.
  2. Семінар – практикум «Використання міжнародної методики ECERS-3 у закладах дошкільної освіти» з метою оцінювання умов, створених для всебічного розвитку дітей, прояву ними творчості й ініціативи, забезпечення їм можливості бути суб’єктами власної діяльності.
  3. Тренінг «Розвиток інклюзивного навчання в ДНЗ» з метою актуалізації знань педагогів у роботі з дітьми ОПР. Підвищення професійної компетентності учасників семінару щодо гармонійного розвитку та виховання дітей з особливими потребами в ДНЗ.

Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Психолого- педагогічні основи розвитку дітей в системі М.Монтессорі». З метою навчити педагогів використовувати та впроваджувати педагогічні ідеї М.Монтессорі в практику роботи з дітьми.

Педагоги нашого садочка працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи  над темою «Моделювання – сучасний метод інтелектуального розвитку дитини дошкільного віку».

Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:

  1. Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі молодшої групи №9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
  2. Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях (Вихователі середньої групи №10 Амброжакм І.А., Камінська Л.П.)
  3. «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі середньої групи №2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
  4. Н.Гавриш Художньо-мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку (Вихователі старшої групи №4 Савчук О.І., Ковнацька О.Л.)
  5. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,

О.Саприкіна (Вихователі середньої групи №8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)

  1. Т. Шумей, І. Сергєєва «Маленькі дослідники». Програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (Вихователі молодшої групи №7 Малайчук О.В., Кундик С.В.)
  2. Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичні керівники Оніщук В.М., Крижанівська Л.М.)

 

Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх батьки протягом 2021-2022 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:

 

  1. Вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-конкурсі «З Україною в серці» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» у закладах дошкільної освіти. Переможцями І туру у межах закладу стали:
  • хореографічний жанр, номінація «Українське попурі» Кучеренко Роман, Печенюк Яна — 6 років – бальні танці;
  • художнє читання, номінація «Вірш патріотичного спрямування» Кондратюк Соломія – 6 років.

Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад в режимі онлайн допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.

За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання. Педагоги групи раннього віку Поліщук Т.О., Дудар О.В. впроваджували в роботу «Зображувальна діяльність дітей раннього віку» С. Циганова; вихователь Орлова С.С. -«Розвиток пізнавальної сфери дитини на третьому році» Е. Шийко ; вихователь Щур О.В. впроваджувала в своїй роботі методику «Про безпеку знаємо, про здоров’я дбаємо» В.Ф. Артемчук ; Мельничук Н.А. та Заморська Г.А., вихователі групи №3, використовували з дітьми дошкільного віку методику «Вивчення віршів на пам’ять за опорними малюнками»

С.М. Лисенкова .

З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем:

— пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку;

— зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу.

Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, влаштовували проведення спільних трудових справ, різних конкурсів, анкетування та тестування. Колектив ДНЗ мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним навчальним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, дитячого садка, які мають виховний вплив на дитину. У ДНЗ діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в ДНЗ, а також створення позитивного іміджу ЗДО. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.

На протязі 2021-2022 н.р. та в рамках заходів щодо підготовки матеріально-технічної бази закладу, завдяки  батькам було зроблено та придбано:

  • Праска «TEFAL» — 1650 грн.
  • Блендер «Bosch» — 1800 грн.
  • Миючі засоби —   4200 грн.
  • Хоз. Інвентар – 2500 грн.
  • Кухонний інвентар та посуд – 5500 грн.
  • Електричне обладнання (люстри,кабелі живлення) – 1800 грн.
  • Частковий ремонт підвалу та каналізації – 2200 грн.
  • Ремонт двох сходових маршів – 19100 грн.
  • Обслуговування комп’ютерної техніки – 3150 грн.

Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, свято Осені, новорічні свята, випускна презентація.

На протязі року працювали гуртки:

  • Група №1: «Веселі пальчики» (творчий) — керівники Поліщук Т.О., Дудар О.В;
  • Група №11: «У світі почуттів та ємоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівник, Орлова С.С.;
  • Група №2: «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Пустові Т.М., Чекановська В.І;
  • Група №3: «Казкарики» — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
  • Група №4: «Золотий ключик» (драматичний) — керівники Савчук О.І., Ковнацька О.Л.;
  • Група №5: «Віконечко в природу» (екологічний) — керівники Щур О.В.;
  • Група №6: «Чудовий світ орігамі» (творчий) – керівники Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
  • Група №7: «Пісочна анімація» (розвивальний) — керівники Малайчук О.В., Кундик С.В.;
  • Група №8: «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
  • Група №9: «Ми маленькі економи» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
  • Група № 10: «Свічка надії» (духовне виховання) – керівники Амброжак І.А.; Камінська Л.П.;
  • Вокальна студія «Квітограйчики» – керівник Оніщук В.М.;
  • «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.

В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години,  колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітньо-виховних впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.

В цьому році до школи іде 70 дітей. З них з високим рівнем підготовки – 20 дітей, з достатнім – 45, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей вільно читає, інші діти мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.

Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ №45 ВМР», які ідуть в школу в 2022році

КЗ «ДНЗ №45 ВМР»
Всього дітей 70
В 20/35%
Д 45/52%
С 5/13%
П -

Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості,  у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя.  Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. За паспортом здоров’я відповідно до груп здоров’я відстежується значне поліпшення здоров’я дітей щодо діагнозів та зменшення гострої простудної захворюваності по групах.

У дошкільному закладі діє рада ДНЗ, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в ДНЗ.

Варто  відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії  з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження Програми виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».

Постійно в ДНЗ проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.

Організація харчування в умовах ДНЗ вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації ДНЗ. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ДНЗ забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та медичною сестрою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%.  Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники  були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів медичною сестрою ведеться Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і  показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.

Фінансово-господарська діяльність у ДНЗ здійснювалась згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази. Поліпшилась і зміцніла матеріальна база дошкільного закладу. Слід відмітити з позитивної сторони роботу всього колективу по благоустрою приміщення та території дитячого садка.

Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.

З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та  ігрового обладнання.

Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.

Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.

В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ №45 ВМР» за 2021-2022 навчальний рік можна відзначити як достатній.

Проведена системна та послідовна управлінська, методична  та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.