О.Копилова «Використання символів у роботі з дошкільниками»

Педагогічна  цінність методики:1372672848_book

— Активізує розумову діяльність;

— розвиває мовлення, увагу, пам’ять, мислення;

— удосконалює ритміко – інтонаційну складову мовлення;

— сприяє естетичному вихованню дошкільників;

— прищеплює  інтерес до поетичного слова;

— формує  навички сприйняття тексту;

— встановлює  партнерські стосунки;

— виховує бажання досконало опанувати рідну мову

Методичні рекомендації до  заучування віршів за опорними малюнками

— Підібрати твір та ілюстративний матеріал до вірша;

  • провести підготовчу роботу (спостереження, розгляд ілюстрацій, милування природою, психологічні етюди і т.д.);
  • зашифрувати кожен рядок вірша умовними схематичними позначеннями або малюнками;

— прочитати вірш  напам’ять емоційно та виразно;

— пояснити значення нових  слів та образних висловів;

— прочитати вірш вдруге, виставляючи малюнки (схеми) на певні слова і за текстом;

Методичні рекомендації до  заучування віршів за опорними малюнками

  • Провести асоціацію між малюнком (схемою) та словами у тексті вірша;
  • Прочитати вірш втретє, показуючи на кожну картинку;
  • Запропонувати дітям:
    • розказати вірш за малюнком разом з вихователем;
    • самостійно пригадати рядок вірша, по черзі показуючи на кожен малюнок (схему);
    • прочитати вірш самостійно, використовуючи послідовність малюнків (схем).

Принципи роботи з опорними малюнками

Ефективність і успішність:

— активізація різних  видів аналізаторів (зорового, мовно-слухового, мовно-слухового);

—  доступність матеріалу;

—  показаний алгоритм вивчення вірша;

—  швидше запам’ятовується  текст;

— слугує підказкою (низький та середній рівень розвитку);

— виявляється засобом самоконтролю та самооцінки (достатній та високий рівень  розвитку)

Поради  педагогам:

— Обирати невеликі віршовані тексти;

— використовувати яскравий та естетично оформлений наочний матеріал;

— враховувати індивідуальні особливості дітей;

— заучувати вірш повністю;

— великі за розміром вірші вивчати протягом двох занять;

— спонукати дітей вправно керувати силою голосу, темпом  і  тембром мовлення;

— використовувати невербальні засоби мови-міміку та жести;

— не вимагати від дітей повного запам’ятовування на одному занятті;

— не заучувати текст вірша хором;

— повторювати вірш у вільний від заняття час;

  • змінювати форму повторювання (читання вірша за ролями, по частинах;

— промовляння тексту вірша голосно, тихо і т.д.;

  • створювати “атмосферу поезії” в дитсадку (на прогулянці,  в повсякденному спілкуванні, на природі);
  • спонукати дітей до самостійного створення схем-моделей та малюнків

Показники:

Успішного  розвитку  дітей

  • виявляють бажання слухати поетичні твори;
  • уважно і зацікавлено слухають поетичний твір;
  • розуміють зміст прочитаного твору;
  • розглядають ілюстрації до поетичного твору;
  • відповідають на запитання за змістом твору;
  • виявляють інтерес до художніх образів твору;
  • прагнуть дізнатися значення нових слів;
  • вирізняють в тексті образні вирази;
  • визначають основну змістовну лінію твору;
  • виразно читають з пам’яті поетичні твори;
  • висловлюють свої ставлення до персонажів твору;
  • вивчають вірші напам’ять, прагнучи до виразної та емоційної декламації;
  • відтворюють зміст поетичних творів в самостійній діяльності;
  • виявляють інтерес до книги.

«Вивчення напам’ять віршів за схемами»