Все для дітей
Малюкам про зиму
Повчальні казки
Чарівні слова
Якось уранці маленьке курчатко Цип вирушило в гості до свого приятеля каченятка на ймення Кряк. Кряк жив у сусідньому пташиному дворі. Курчатко йшло вулицею, голосно наспівуючи свою улюблену пісеньку:
Нещодавно народився,
З усіма вже подружився,
По вулиці крокую я,
Ось і пісенька моя,
Тра-ля-ля, тра-ля-ля!
Бадьоро крокувало курчатко по доріжці, поки його не зупинило червононосе індича.
- Що це ти співаєш? — запитало індича.
- Свою улюблену пісеньку, — відповів Цип.
- Я теж хочу співати таку веселу пісеньку! Негайно віддай її мені! — сказало індича і грізно затрясло своїм червоним носом.
- Не-е-е віддам, — тихо сказало курча і голос його затремтів, а на очі навернулися сльози.
- Ну, тоді я сам її в тебе заберу! — ще голосніше сказало індича.
- Не забереш, — відповіло курчатко Цип. — Це моя пісенька.
- А ось і заберу…
Курчатко Цип дуже злякалося, що індича насправді забере в нього пісеньку. Курчатко вже майже плакало від страху й образи, а індича підходило до нього дедалі ближче.
Саме в цей час на доріжці з’явилася мама індичати з великим кошиком. Вона поверталася з магазину.
- Як тобі не соромно! — суворо сказала вона індичаті й теж потрясла своїм червоним носом.
- А чому він не хоче ділитися пісенькою? — запитало в мами індича.
- А хіба ти попросив? Ти ж хотів силою відібрати! — сказала мама.
- Я спочатку попросив, — сказало індича.
- І чарівні слова говорив?
- Ні, про чарівні слова я забув, — сказало індича і опустило свій червоний ніс, бо ж йому стало соромно.
Цип стояв поруч і чув усю розмову. Йому теж дуже цікаво було довідатися про чарівні слова. А ви, малята, знаєте такі?
Мамина казка про Білочку
В одному лісі жила Білочка. Вона дуже любила гратися зі своїми друзями – лісовими звірятками. На холодну зиму Білочка збирала горішки і клала їх у своє дупло на дереві. Одного разу вона повернулася з лісу та побачила, що її горішків немає. Білочка так засмутилася, що аж заплакала. Але треба було щось робити. Витерла вона очі хустинкою та пішла шукати зниклі горішки. А на зустріч їй йде Їжачок. Побачив він, що в Білочки очі засмучені та питає:
— Білочка, ти чого така сумна?
— Ой, Їжачок! Були в мене горішки зібрані на зиму. А сьогодні я прийшла з лісу додому, а їх немає. Що мені робити? Що я буду їсти взимку?
Шкода стало Їжачку Білочки і він сказав:
— Пішли зі мною!
Привів він Білочку до себе додому та дав їй багата яблук і каже:
— Ось тобі яблучка. Насуши їх на зиму.
— Дякую тобі, Їжачок! – сказала Білочка та пішла собі далі.
А Їжачок пішов до друзів – звірят і розповів їм про біду Білочки. Тоді вони разом пішли і назбирали у лісі дуже багато горішків. Усе принесли до Білочки і подарували їй.
— Дякую Вам друзі за турботу і допомогу! – щиро подякувала Білочка і запросила всіх у гості їсти яблучний пиріг.
Мамина казка про їжачка Саву
В старому садку, серед кущів малини, під огорожею жила сім’я їжачків. Тато й мама були поважні і серйозні їжаки. Щовечора, коли сідало сонце, вони вишукували їжу: ловили хробаків, гусінь, слимаків та різних шкідливих комах. Стояла осінь, і вони готувались до зими. Їх маленький синочок, Сава, ще не відчував, що скоро прийде зима і ні про що таке не думав. Він був дуже допитливий, все його цікавило. Сава старався залізти у кожний куточок садка, у кожну шпаринку, щоб подивитись, що там є. Батьки ж кожний день попереджали його, щоб він не виходив з малини. Але його тягнуло все далі і далі, у широкий простір.
І ось одного разу у садку з’явився новий звір. Він був не схожий на всіх тих, що Сава бачив раніше. В той момент, коли Сава хотів подивитись, що там є у купі жовтого листя під черешнею, звір підбіг до нього. Їжачок від переляку скрутився у клубочок. Звір почав ходити кругом, заглядати і нюхати. Сава навіть боявся дихати. Йому здавалася, що зараз з ним зроблять щось погане. Кликати на допомогу маму або тата було пусте. Він не послухався батьків і зайшов надто далеко від домівки.
Звір протягнув свою лапу і торкнувся Сави. Голки боляче вкололи його. Звір заголосив, але не пішов. Зробив ще спробу штовхнути цей колючий клубочок. Але знову вколовся і ще голосніше заскавчав.
В цей час їжачки, тато та мама Сави, з жахом дивилися з малини за тим, як песик намагається розгорнути малого їжачка. Аж тут з будинку на гавкотіння песика вийшла хазяйка.
— Барсік, Барсік! Ти, що там робиш?- гукнула вона щеня.
Песик повернувся до хазяйки, а тим часом Сава швиденько підхопився і побіг до малини. Він біг щосили, і здавалось, що його маленькі лапки ледь торкаються землі. Коли він забіг у кущі і відчув, що пес за ним не біжить, він впав і розплакався. Сава сам не знав, чого він плаче. Чи то від радості, чи то від пережитого страху. Скоро до нього дісталися батьки. Мама тихо погладила своєю м’якенькою лапкою його волохату голівку
— Мамо, тато! Я тепер завжди буду вас слухатись і не буду йти далі малини… — сказав крізь сльози Сава.
— Бачиш, тільки тепер ти зрозумів, що батьки даремне не говорять. Але це був маленький песик, його можна не боятися. А от за огорожу, на вулицю, тобі ні в якому разі виходити не треба. Крім того, що там бігають великі собаки, там ще їздять швидкі машини, від яких їжачкам дуже важко втекти…- промовив тато.
Та їжачок подумав, навіщо йому та вулиця? Адже в садку і так багато цікавого. І йому так добре біля тата та мами.
ВЧІТЬ ДІТЕЙ МАЛЮВАТИ!
У навчанні малюванню дітям легше дається дія з пензликом. Олівець слід пропонувати тоді, коли діти навчаються легко і вільно малювати. Для малювання дітям даються гуаш та м’який пензлик № 8-12, або м’які олівці. Розмір, форма та колір паперу залежить від теми. Вибір кольору залежить від теми. Паралельно з фарбами на якомусь занятті, коли сформується специфічне ставлення до пензля, дається олівець. Краще навчання малювання починати з вертикальних ліній далі — так як фарбами, зважаючи на тему.
Домашній майстер
Давні художники за багато років до нас малювали фарбами, отримуючи їх від природи, вони намагалися надати своїм фарбам більше яскравості та стійкості. Кожен художник мав свій секрет виготовлення фарб, який зберігав у великій таємниці. Але з часом люди дізналися давні історії виникнення різних фарб. Ось, наприклад, історія знаменитого пурпурового або багряного кольору. Дорогий одяг пурпурових кольорів носили як ознаку розкоші і величності тільки найбагатші люди. Пурпурова фарба коштувала дуже дорого. її видобували з величезним трудом з черепашок середземноморських слимаків — багрянок. Від стародавніх фарб збереглися лише звучні назви та історії їх появи. Ось, наприклад, один із відтинків темно-синього кольору носить назву індиго. Батьківщина фарби — Індія. Тривалий час ніхто не знав таємницю її виготовлення. Лише з часом стало відомо, що індиго — фарба рослинного походження. Її отримують із листя тропічного куща, який росте в багатьох країнах. Тканини забарвлені індиго, знаходили ще в гробницях фараонів Стародавнього Єгипту. В ті давні часи користувалися природними фарбами тому що природа найщедріша на кольори.
Декілька порад щодо малювання
Холодні кольори — синій, синьо-зелений і фіолетово-коричневий. Прикордонні кольори — вони викликають відчуття легкого тепла — жовто-зелений та пурпурово-фіолетовий. До нейтральних кольорів належать білий, чорний, срібний та золотий. Ці особливості кольорів використовуються у живопису, їх просторова взаємодія враховується при оформленні інтер’єрів. В залежності від виду фарб та техніки ми розрізняємо малюнки аквареллю, темперою, аніліновими, плакатними, клейовими фарбами, малюнок на крохмальній поверхні, гуаш, батик на воску, живопис маслом тощо. Дощ, який затягнувся на декілька днів дозволить нам зайнятися й іншими видами прикладного мистецтва, які відрізняються одна від одної матеріалом, технікою та методом роботи. Ми використовуємо той матеріал, який маємо, наприклад, деревину, метал, текстиль, природний матеріал, папір тощо. Наведені приклади не треба розуміти як зразок для копіювання. Це швидше імпульс для вашої фантазії, самостійних нових ідей.
Коли надворі дощ
Коли ми говоримо про образотворче мистецтво, ми маємо на увазі графіку, живопис, скульптуру та архітектуру. Живопис, тобто зображення фарбами, малюнок і графіка надають нам великі можливості розвити художні здібності дітей. Працюючи з групою дітей молодше 10 років, потрібно зосередитись на найпростіших живописних техніках, а теми добирати такі, щоб були близькими та зрозумілими дітям. Для старших вікових груп правильніше добирати теми і техніку складнішу, намагаючись використовувати при цьому практичну роботу дітей. Якщо ми доберемо правильний метод викладання, діти зможуть засвоїти цілий ряд нових навичок, закріпити зорову пам’ять, навчитися помічати кольори та форми навколишнього світу. В результаті вони намагатимуться втілити і своє особисте бачення. Треба підтримувати прагнення дітей не тільки малювати з натури, але й зображувати їх особисті фантазії.
Чому засмучуються мами?
Жили собі на пташиному дворі двоє нерозлучних друзів — курча Цип і каченя Кряк. Вони дружили з тих самих пір, як вилупились з яєць — уже цілих сім днів.
Якось уранці, а трапилось це на восьмий день їхньої дружби, вирішили Цип і Кряк вирушити в похід. Надягли вони панамки, тому що без панамок мами не випускали їх у двір, поснідали зернятком і вирушили в подорож.
Нерозлучні друзі вийшли за паркан. Спочатку вони бадьоро крокували, наспівуючи веселу пісеньку. Потім почали йти повільніше. І нарешті, вирішили зробити привал біля великого соняшника…
А в цей час на пташиному дворі стався справжній переполох. Мама качка і мама курка оббігли всіх сусідів. Вони шукали своїх синів скрізь, навіть у будку до дідуся Палкана зазирнули, але ніде не знайшли своїх пустунчиків. Мама качка дуже боялася, що Кряк пішов до річки, адже він ще не вмів плавати. Мама курка хвилювалася, що Цип заблукав у заростях пшениці.
А Цип і Кряк тим часом відпочили під високим соняшником і вирішили вертатися додому, тому що втомилися й зголодніли. Та й сонечко вже почало спускатися нижче, а отже, незабаром настане час лягати спати.
Коли наші маленькі друзі повернулися на пташиний двір, вони побачили дуже засмучених мам.
— Цип, де ти був? — скрикнула мама курка, підбігаючи до сина.
— Кряк, ти не занедужав? — запитувала мама качка, обіймаючи свого маленького синочка.
— Ай-яй-яй, — сказав, проходячи повз них, дідусь Палкан, — хіба можна так засмучувати своїх мам?!
Чому з Антошею ніхто гратися не хоче
- Бабусю, — закричав маленький Антоша, вертаючись додому з вулиці, — чому зі мною ніхто гратися не хоче?
— А ти подумай сам, — відповіла бабуся онукові. — Може, ти образив когось?
— Я ні з ким не бився. Ні в кого не забирав іграшок…
— А що ж ти робив? — запитала бабуся.
— Я просто назвав Дарину морквиною, а Лізу — підлизою. Я ж хотів просто пожартувати.
— Знаєш, Антоша, словами можна образити людину набагато сильніше, ніж учинками. — Відповіла бабуся й дуже суворо подивилася на онука. — Якщо ти хочеш, щоб дітки гралися з тобою, потрібно обов’язково вибачитись і ніколи більше нікого не обзивати.