РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ
Звіт керівника
КЗ «ДНЗ № 45 ВМР»
перед родинами вихованців і колективом
з питань діяльності закладу
у 2024-2025н.р.
Вітаю вас! Я завідувач КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» Калинка, Вікторія БІЛОУС.
Сьогодні ми підводимо підсумки діяльності закладу дошкільної освіти за 2024-2025 навчальний рік.
Метою звітування є інформування громадськості, забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління закладом дошкільної освіти.
Заклад дошкільної освіти № 45 працює за режимом 11 годин. При проєктній потужності 340 місць, на даний час зараховано 265 вихованців:133 хлопців та 132 дівчат.
Дошкільний заклад здійснює освітню діяльність відповідно чинного законодавства:
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про дошкільну освіту»;
- Закон України «Про охорону дитинства»;
- Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (нова редакція);
5.Освітня програма «Дитина» для дітей від 2 до 7 років, та парціальні програми:«STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», «Афлатот», «Маленькі дослідники».
Законодавством визначено, що головним завданням дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.
Ключовими пріоритетами змістового наповнення освітнього процесу впродовж 2024-2025н.р. були:
1.Удосконалення форм, змісту і методів розвитку формування у дітей дошкільного віку навичок здорового і безпечного способу життя шляхом здійснення комплексного підходу до організації безпечного освітнього середовища.
2.Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
3.Вдосконалення комфортних, безпечних та нешкідливих умов розвитку для дітей з особливими освітніми потребами в сучасному дошкільному закладі.
В 2024-2025н.р. ми працювали за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування творчої, креативної, активної особистості.
В закладі створені належні умови для всебічного розвитку дітей. На території є 11 ігрових майданчиків, спортивний майданчик, квітники, городи. Функціонують 11 вікових груп:
2 групи – 3-го року життя;
3 групи – 4-го року життя, одна інклюзивна;
3 групи – 5-го року життя, одна інклюзивна;
3 групи – 6-го року життя, одна інклюзивна.
В дошкільному закладі, згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи, обладнано приміщення: групові кімнати, роздягальні та кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.
З метою забезпечення умов для безпечного перебування учасників освітнього процесу, у закладі наявне просторе укриття з системами вентиляції, водопостачання, водовідведення та опалення. В укритті встановлено бойлер для підігріву води, ємкість для забезпечення технічною водою, на випадок відключення централізованого водопостачання. Укриття забезпечено туалетними кімнатами, наявні 2 евакуаційні виходи. На випадок відключення електропостачання засновником закуплено генератор для укриття. Спільними зусиллями працівників закладу, родин вихованців в укритті створено зручні умови для перебування всіх учасників освітнього процесу.
Так, як в закладі окрім груп загального розвитку функціонують групи для дітей з особливими освітніми потребами у нас виникла потреба в створенні ресурсної кімнати і на теперішній час спільними зусиллями батьків, педагогів ми облаштували ресурсну кімнату таким чином щоб можна було б організувати корекційну роботу задля надання дієвої допомоги як дітям груп загального розвитку так і дітям інклюзивних груп. ЦЕ передбачає об’єднання функції ресурсної і сенсорної кімнат, тобто облаштовано спеціально організоване середовище, оснащене обладнанням для стимуляції систем сприйняття: нюхової, тактильної, слухової, зорової, смакової та вестибулярної.
Наш заклад працює за художньо – естетичним спрямуванням і тому ми маємо на меті впроваджувати елементи інноваційної технології STREAM – освіти, зокрема з освітнього напрямку «Мистецтво» або Таємниці Дивосвіту, який відкривається перед дошкільнятами в архітектурі, скульптурі, живописі, графіці, художній фотографії, декоративно – ужитковому мистецтві і спонукає до створення Art — простору для дошкільнят, що передбачає розвиток базових компетентностей та особистісних якостей дошкільників, що в свою чергу сприяють формуванню творчих здібностей та критичного мислення, здатного до експериментування.
Дошкільний заклад переважно укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. В ЗДО працює 52 особи. Педагогічний колектив складається з 27 педагогічних працівників:
- 1 завідувач;
- 1 вихователь-методист;
- 22 вихователя;
- 2 асистента вихователя;
- 1 музичний керівник.
Стаж педагогічної діяльності:
Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами семінарів, конференцій, інших методичних заходів за сприянням КУ «ЦПРПП ВМР», курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників при «КЗВО ВАБО».
Освітній рівень педагогів:
Щороку в закладі дошкільної освіти проходить атестація педагогічних працівників відповідно до Положення про атестацію та згідно перспективного плану. У 2024-2025н.р. чергову атестацію пройшли:
- Вихователь Дробязко О.Г. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;
- Вихователь Гранальська Н.М. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
- Вихователь Власенко Ю.В. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
- Вихователь Заморська Г.А. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».
Позачергову атестацію у 2024-2025н.р. пройшли:
- Малайчук О.В. — присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
- Понура Т.О. — присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії».
Методичним кабінетом закладу проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінари для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі КУ «ЦПРПП ВМР».
Кваліфікаційний рівень педагогів ДНЗ №45 підтверджується участю у міжнародних конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях, вебінарах, майстер-класах для педагогів.
Важливим органом колегіального управління закладу є педагогічна рада. З метою реалізації пріоритетних напрямів проведено засідання педагогічних рад:
Педрада №1 «Особливості організації діяльності дошкільного закладу на 2024-2025 в умовах воєнного стану».
Педрада №2 «Створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу».
Педрада №3 «STEM – освіта як засіб мотивації до пізнання».
Педрада №4 «Підсумки діяльності за 2024-2025н.р. та організація діяльності на літній період».
В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:
- Вихователь Дробязко О.Г. «З безпекою на ти» (інтегроване заняття з пріоритетом безпеки життя для дітей старшої групи);
- Вихователь Іваниця С.П. «Як поводитися із незнайомцями. Стара казка по новому» (заняття з безпеки життєдіяльності з дітьми старшого віку);
- Вихователь Малайчук О.В. «Цікаві кубики LEGO» (заняття з конструктивної діяльності з дітьми молодшої групи);
- Вихователь Понура Т.О. «Скоро я піду до школи» (інтегроване заняття для дітей старшого віку).
З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2024-2025н.р. проведено:
- Проблемний семінар «На шляху до якісного дошкілля» (методика ECERS).
- Психолого-педагогічний семінар «Ментальне здоров’я учасників освітнього процесу» з метою поглиблення теоретичних знань педагогів щодо термінів «ментальне здоров’я», «емоційне вигорання» та формування умінь в розвантажуватися та перезавантажуватися.
- Інтерактивний семінар «Творчий івент» з метою підсилення професійної мотивації.
Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Творчість як фактор мотивації досягнень», де мали змогу активізувати та посилити знання про те, що дошкільник пізнає світ через гру та творчість.
Варто відмітити роботу творчої групи над темою «Вплив мовного питання на соціальний розвиток дітей дошкільного віку».
Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:
- Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (вихователі молодшої групи № 9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.);
- «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (вихователі середньої групи № 2 Петрова Д.В., Коробчук Н.В.);
- Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,
О.Саприкіна (вихователі середньої групи № 8 Віннічук Т.А., Васильєва Л.М.);
- Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку» (музичний керівник Крижанівська Л.М.);
- Т.Шумей, І Сергеєва «Маленькі дослідники», програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (вихователі молодшої групи № 7 Малайчук О.В., Кундик С.В.).
Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх родини протягом 2024-2025н.р. приймали активну участь у міських заходах та всеукраїнських конкурсах. Авторський колектив закладу Заморська Г.А., Кундик С.В., Ягніч Н.І. подали проєкт на XVІ Міжнародну виставку «Інноватика в сучасній освіті — 2024» і отримали Золоту медаль у номінації «Збереження фізичного та ментального здоров’я – пріоритет сучасної освітньої системи».
З метою популяризації української поезії, культури слова, серед вихованців середніх та старших груп проведено конкурс декламування поезії «Магія художнього слова». Всі учасники нагороджені сертифікатами та заохочувальними подарунками.
Вихованці нашого закладу також приймали участь у онлайн – конкурсах «Дитячі історії про…», «Мистецька весна єдності!» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів». Переможці і учасники нагороджені грамотами і подарунками.
Працівники та вихованці долучились до акції «Кришечки збирай – ЗСУ допомагай» і кожного місяця передавали кришечки на переробку, таким чином долучались до перемоги.
Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що освітня діяльність з вихованцями впродовж року була спрямована на реалізацію вимог Базового компонента дошкільної освіти України, освітньої програми закладу, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та здійснювалася відповідно до методичних рекомендацій «Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році».
Педагоги працювали над формуванням компетентностей, визначених БКДО, заняття з дітьми носять інтерактивний та пізнавальний характер і відповідають віковим та психологічним особливостям дітей.
Результати обстежень та підсумкові заняття свідчать про те, що вихователі всіх вікових груп працювали над засвоєнням дітьми програмових завдань, вмінь та навичок. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані.
За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики освітньої діяльності.
З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем пов’язаних як з освітнім процесом дітей дошкільного віку, так і з зміцненням матеріально-технічної бази закладу.
Впродовж навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, анкетування, влаштовували проведення спільних заходів:
- у вересні провели ярмарку «Свято врожаю» — частину зібраних коштів передали Громадській організації «Добро немає кордонів», іншу частину витратили на придбання FPV-дрону для 171 батальйону 120 бригади Сил територіальної оборони України;
- у травні провели Великодню ярмарку — батьківським комітетом було вирішено зібрані кошти спрямувати на покращення освітнього середовища закладу.
Для дітей з прифронтових територій вихованці та їх батьки передали смаколики, книги, іграшки, канцелярію до Різдва. Також передали харчування, засоби догляду та лікування для безпритульних тварин.
Участь у спільних заходах сприяла згуртуванню працівників дитячого садка, вихованців та їхніх родин навколо актуальних питань та проблем громади, та держави загалом.
Колектив закладу мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією освітньої роботи з дітьми, але й із традиціями групи, закладу, які мають виховний вплив на дитину. У ДНЗ діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в закладі, а також створення позитивного іміджу закладу. А також забезпечує можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.
Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків, творчих конкурсів. Впродовж року проведені розваги на різні теми, тематичні дні, новорічні свята, випускні свята.
Впродовж навчального року здійснювалась гурткова робота:
Група № 1 «Веселі пальчики» (творчий гурток) — керівники Поліщук Т.О., Ковнацька О.Л.;
Група № 2 «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Петрова Д.В., Коробчук Н.М.;
Група №3 «Україна починається з тебе» (етнографічний) — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
Група № 4 «Юні театрали» (драматичний гурток) — керівники Савчук О.І., Власенко Ю.В.;
Група № 5 «Буду я природі другом» (екологічний гурток) – керівники Дудник Л.М., Іваниця С.П.;
Група № 6 «Чудовий світ орігамі» (творчий гурток) – керівники Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
Група № 7 «Школа дослідників» (дослідницький гурток) – керівники Малайчук О.В., Кундик С.В.;
Група № 8 «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Віннічук Т.А., Васильєва Л.М.;
Група № 9 «Афлатот» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
Група № 10 «Цікава мнемотехніка» – керівники Амброжак І.А.; Гранальська Н.М.;
Група № 11 «У світі почуттів та емоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівники, Кушнір І.В., Бабкіна Т.М.;
Хореографічний Гурток «Перлинка» — керівник Крижанівська Л.М.
В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.
Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітніх впливів на дошкільнят.
Основною формою організаційної роботи освітньої діяльності дітей дошкільного віку у дошкільному закладі залишається організована діяльність. У закладі освітній процес спланований таким чином, щоб охопити всі форми роботи з дітьми. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.
В 2025 році до школи іде 60 дітей, з них з високим рівнем підготовки – 25 дітей, з достатнім – 30, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до навчання в школі, добре розвинене логічне мислення. Випускники закладу оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.
Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ № 45 ВМР», які ідуть в школу
в 2025році.
КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» | |
Всього дітей | 60 |
В | 25/ 41% |
Д | 30/ 50% |
С | 5/ 9% |
П | - |
Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є формування здорової та компетентної особистості, у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико — педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей здоров’язбережувальних і поведінкових навичок здорового способу життя. Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я дошкільнят. У дошкільному закладі діє рада ДНЗ, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях якої розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в закладі.
Варто відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».
Відповідно до статті 41, частини 3 статті 48 Закону України «Про освіту», розділу VІІІ статті 41 Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в КЗ «ДНЗ № 45 ВМР», в 2024-2025н.р. в закладі проведено самооцінювання освітніх та управлінських процесів за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду». Під час самооцінювання члени групи використовували такі методи збору інформації як вивчення документації, спостереження, анкетування педпрацівників та членів родин вихованців. За результатами самооцінювання встановлено достатній рівень освітніх та управлінських процесів за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду».
Постійно в закладі проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.
Організація харчування в умовах ДНЗ вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації. Щомісячно проводиться оперативний контроль (сестрою медичною, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та на нарадах при завідуючій. Організація харчування в ДНЗ забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та сестрою медичною старшою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%. Харчування дітей в закладі відповідає принципам здорового харчування, а також враховуються фізіологічні потреби дітей: менше солі, цукру — натомість більше свіжих овочів, фруктів, ягід, соків і це все не тільки в сезон, а відповідно до норм харчування на протязі року. Меню розроблене із сезонним чергуванням страв, що має на меті збалансоване здорове харчування.
Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою ведеться журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється максимально наближено до норм.
Слід відмітити роботу міської ради Вінницької територіальної громади, завдяки якому сплачується:
— заробітна плата працівникам;
— енергоносії та всі комунальні витрати закладу;
— 25% за харчування дітей;
— для вихованців зі статусом ВПО- пільгове харчування;
— надаються субвенції для розвитку і наповнення інклюзивних груп для
дітей з особливими освітніми потребами.
З позитивного боку потрібно відмітити роботу всього колективу по благоустрою території: облаштування квітників, городів де дітки спільно з вихователями висівають городні рослини, куточок лісу, де теж дітки спільно з вихователями садять дерева і спостерігають за їх розвитком і ростом, постійно поповнюється новими рослинами «Еко галявина».
Фінансово – господарська діяльність у ДНЗ здійснювалась згідно з річним планом. Завдяки розумінню та підтримці батьків з вересня 2024 по травень 2025 року було:
- придбано кухонний інвентар та посуд,
- закуплено канцтовари;
- закуплено засоби гігієни;
- проведено капітальний ремонт ресурсної кімнати (шпаклювання та
фарбування стін, стелі, підлоги) та наповнення (сенсорна гойдалка, сухий басейн, стелаж для ігор, столик для конструювання, тощо);
- проведено ремонт коридору біля спортивного залу;
- придбано столики в арт-простір у кількості 10 шт.;
- придбано мольберти в арт-простір у кількості 7 шт.;
- здійснено обслуговування комп’ютерної техніки, тощо.
Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази.
Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан, відремонтовано та пофарбовано, а також замінено пісок в пісочницях. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям: групи №3,7,8 придбали пісочниці, група №7 придбали машинку, група №4 облаштували столик і лави. Всі батьки і педагоги доєднались до створення автомобільного містечка.
З метою запобігання нещасних випадків та охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та ігрового обладнання.
Постійно проводиться робота з дітьми щодо попередження дитячого травматизму та протидії булінгу.
Випадків булінгу, насилля, дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.
Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити освітній процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.
В цілому проведення системної та послідовної управлінської, методичної та організаційно-педагогічної роботи в 2024-2025 навчальному році сприяло успішному виконанню запланованих завдань.
Від імені всього колективу закладу і наших вихованців хочу подякувати засновнику-міській раді, Департаменту освіти, працівникам ЗДО, батькам наших вихованців за спільну працю у забезпеченні належного функціонування закладу.
Я в свою чергу буду і надалі докладати максимум зусиль задля створення безпечних, комфортних умов для розвитку наших дітей, а також надання їм якісної дошкільної освіти.
Тримаємо тісний зв’язок один з одним, допомагаємо тим, хто цього найбільше потребує, працюємо в тилу. Наближаємо довгоочікувану перемогу!
Бережіть себе і наших дітей. Все буде Україна!
Аналіз роботи
Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад
№ 45 Вінницької міської ради» за 2023-2024 н.р.
Протягом 2023-2024 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:
- Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
- Продовжувати роботу щодо формування соціально-патріотичної компетентності дітей дошкільного віку шляхом театрального мистецтва.
- Посилити роботу на вдосконалення інженерного мислення дітей дошкільного віку, що стосується STREAM-освіти.
- Вдосконалення освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.
Зміст з питань освітньої діяльності на період дії правового режиму воєнного стану зокрема визначається законами України “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”. Також на підставі «Методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу у 2023-2024 н.р. у закладах дошкільної освіти (лист МОН № 1/12490від 21.08.2023).
Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:
- Законом України «Про освіту»
- Законом України «Про дошкільну освіту»;
- Законом України «Про охорону дитинства»;
4.Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);
5.Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років, та парціальними програмами :«STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», «Афлатот», «Маленькі дослідники».
Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.
Заклад дошкільної освіти № 45 працює за режимом 12 годин. У своєму складі КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» має 11 вікових груп :
- 2 групи – 3-го року життя ;
- 3 групи – 4-го року життя, одна інклюзивна;
- 3 групи – 5-го року життя, одна інклюзивна;
- 3 групи – 6-го року життя, одна інклюзивна.
Дошкільний навчальний заклад в 2023-2024 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому закладі обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.
Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. В ЗДО працює 53 особи. Педагогічний колектив складається з 26 педагогічних працівників:
- завідувач;
- вихователь-методист;
- 21 вихователь;
- 1 асистент вихователя;
- 2 музичний керівник.
Стаж педагогічної діяльності:
Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО.
Освітній рівень педагогів:
Щороку в закладі дошкільної освіти проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Положення про атестацію» та згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію. У 2023-2024 н.р. чергову атестацію пройшли:
- Вихователь Малайчук О.В– підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст»;
- Вихователь Кобріна Л.В.- підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст»;
- Вихователь Поліщук Т.О. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;
- Вихователь Бекіс О.А. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;
- Музичний керівник Вапнярчук Т.П. — присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».
Позачергову атестацію у 2023-2024 н.р. пройшли:
- Кундик С.В. — присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
Методичним кабінетом закладу проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінари для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.
Кваліфікаційний рівень педагогів ДНЗ №45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.
Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради:
Педрада №1. «Організація освітньої роботи ЗДО на 2023-2024 в умовах сьогодення» .
Педрада №2. «Театралізована діяльність, як засіб формування соціально-патріотичної компетентності дітей дошкільного віку».
Педрада №3. «Розвиток інженерного мислення, що стосується STREAM -освіти».
Педрада №4. «Робота на літній період та підсумки роботи за 2023-2024н.р.».
В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:
- Музичний керівник Вапнярчук Т.П. «Як співає Україна…» (інтегроване музичне заняття для дітей старшої групи);
- Вихователь Малайчук О.В. «Дослідники експерементатори» (заняття з експерементально-дослідницької діяльності з дітьми старшої групи);
- Вихователь Понура Т.О. «Квасолинка — веселинка» (заняття з пошуково-дослідницької діяльності з дітьми середньої групи);
- Вихователь Поліщук Т.О. «Рибки до маляток в гості завітали і навчали їх, і розважали » (інтегрованем заняття для дітей 3-го року життя з пріоритетом природничого-екологічної компетентності)
З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2023-2024 н.р. проведено:
- Проблемний семінар «Безпека в сучасних реаліях дорослого та
дошкільника».
- Психолого-педагогічний семінар «Емоційна цінісність дошкільників а теперішній час» з метою поглибити теоретичні знання педагогів щодо категорії «емоції», «емоційне здоров’я», формувати уміння педагогів розвантажувати критичні ситуації та виводити на позитивний рівень.
- Інтерактивний семінар «Мистецький воркшоп» з метою підсилювати професійну мотивацію, формувати навички ефективної взаємодії.
Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Виховання особистості у контексті розвитку духовного потенціалу дитини дошкільного віку». З метою активізувати та посилити знання педагогів про те, що дошкільна освіта і виховання повинні грунтуватися на єдності родини та закладу дошкільної освіти.
Педагоги закладу працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи над темою «Соціальний розвиток дітей дошкільного віку».
Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:
- Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі старшої групи №9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
- «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі молодшої групи №2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
- Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,
О.Саприкіна (Вихователі молодшої групи №8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)
- Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичний керівник Крижанівська Л.М.)
- Т.Шумей, І Сергеєва «Маленькі дослідники». Програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (Вихователі старшої групи № 7 Малайчук О.В., Кундик С.В.)
Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх родини протягом 2023-2024 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:
- Вихователі та вихованці групи №3,7 приймали участь у Національному проєкті «Цікава фізкультура-2.0 Перезавантаження» від Української федерації «Спорт заради розвитку» -отримали Золоту відзнаку «Заклад Партнер» та отримали 13 Почесних грамот і Відзнак.
- були учасниками у встановленні Національного рекорду до «Дня Єднання»;
- долучились до проведення Флешмобу «White card» до Міжнародного дня спорту(до якого доєднались 226 766 учасників та 5 570 закладів);
- стали учасниками в Національній руханці у вишиванках «Дякуємо ЗСУ»- отримали Почесні грамоти, Відзнаки, Дипломи.
- Авторський колектив закладу: Заморська Г.А., Кундик С.В., Сахан Н.П. подали проєкт на XV Міжнародну виставку «Сучасні заклади освіти — 2024» отримали Срібну медаль у номінації «STEM- освіта, як засіб формування мотивації до науково-дослідницької та проєктної діяльності».
- Вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-конкурсі
«Таланти твої, Україно» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» у закладах дошкільної освіти. Переможцем І туру у межах закладу стали:
- хореографічний жанр, номінація «Танці народів світу» Якименко Кіра — 6 років;
- вокальний жанр, номінація «сучасні дитячі пісні українською мовою» Петришина Вероніка 6 років;
- театр мод, номінація «ЕКО дефіле» — вихованці старших груп № 3,7.
Подана заявка на участь в ІІ турі онлайн-конкурсу «Таланти твої, Україно».
- Працівники та вихованці долучились до акції «Кришечки збирай – ЗСУ допомагай» (кожної п’ятниці передаємо кришечки на переробку, таким чином долучаємось до ПЕРЕМОГИ.
Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.
За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання.
З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем:
— пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку;
— зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу.
Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, анкетування, влаштовували проведення спільних справ:
- у вересні ярмарка «Свято врожаю»;
— у травні «Великодня ярмарка» -зібрані кошти передали Громадській організації «Добро немає кордонів».
- тісна взаємодія родин вихованців та працівників закладу переросла у допомогу для ЗСУ:
— передали 2 посилки (смаколики , чай, кава,сухі сніданки,
теплі речі) Г.О «Нова армія -Україна»(Донецький напрямок);
— посилка ( теплі речі, кава, чай, смаколики) для батька
вихованки нашого закладу у 59 ОМБР (Авдіївський
напрямок);
— 2 посилки ( засоби гігієни, ліки, чай, кава, сухі сніданки) для
61 ОМБР 101 батальйону (Харківський напрямок).
Колектив закладу мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, закладу, які мають виховний вплив на дитину. У ДНЗ діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в закладі, а також створення позитивного іміджу закладу. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.
Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, Новорічні свята, випускні бали.
На протязі року працювали гуртки:
- Група № 1: «Веселі пальчики» (творчий) — керівники Поліщук Т.О.,Ковнацька О.Л.;
- Група № 11: «У світі почуттів та ємоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівник, Орлова С.С.;
- Група № 2: «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Петрова Д.В., Пунько А.М.;
- Група № 3: «Україна починається з тебе» — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
- Група № 4: «Юні театрали» (драматичний) — керівники Савчук О.І., Власенко Ю.В.;
- Група № 5: «Віконечко в природу» (екологічний) – керівники
Дудник Л.М., Іваниця С.П.;
- Група № 6: «Чудовий світ орігамі» (творчий) – керівники
Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
- Група № 7: «Школа дослідників» (розвивальний) – керівники
Малайчук О.В., Кундик С.В.;
- Група № 8: «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
- Група № 9: «Афлатот» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
- Група № 10: «Кольорові фантазії» (нетрадиційна техніка малювання) – керівники Амброжак І.А.; Гранальська Н.М.;
- Вокальна студія «Квітограйлики» – керівник Вапнярчук Т.П.;
- «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.
В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години, колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітніх впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, економічне, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.
В цьому році до школи іде 72 дитини. З них з високим рівнем підготовки – 25 дітей, з достатнім – 42, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.
Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ № 45 ВМР», які ідуть в школу в 2024році
КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» | |
Всього дітей | 72 |
В | 25/35% |
Д | 42/52% |
С | 5/13% |
П | - |
Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості, у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя. Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. У дошкільному закладі діє рада ДНЗ, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в закладі.
Варто відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».
Постійно в закладі проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.
Організація харчування в умовах ДНЗ вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ДНЗ забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та сестрою медичною старшою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%. Харчування дітей в закладі відповідає принципам здорового харчування, а також враховуються фізіологічні потреби дітей: меше солі, цукру -натомість більше свіхиж овочів, фруктів, ягід, соків і це все не тільки в сезон, а відповідно до норм харчування напротязі року. Меню розроблене із сезонним чергуванням страв, що має на меті збалансоване здорове харчування.
Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою ведеться Журнал обліку виконання норм харчування.
Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.
Слід відмітити роботу Департаменту освіту Вінницької територіальної громади, завдяки якому сплачується :
-заробітна плата працівникам;
— енергоносії та всі комунальні витрати закладу;
-25% за харчуваня дітей;
— для вихованців зі статусом ВПО- пільгове харчування;
— надаються субвенсї для розвитку і наповнення інклюзивних груп для
дітей з особливими освітніми потребами;
— забезпечує заклад миючими та дезинфікуючими засобами та
паперовими рушниками.
Створюються належні умови для перебування дітей в укритті, а саме: закупівля- столи, стільчики, набори харчових продуктів, іграшки, демонстраційні матеріали.
З позитивного боку потрібно відмітити роботу всього колективу по благоустрою території: облаштування квітників на всій території , городи де дітки спільно з вихователями висівають городні рослини; куточк лісу- теж спільно дітки з вихователями садять дерева і спостерігаютьза їх розвитком, постійно поповнюється «Еко галявина». Разом із допомогою батьків, членами трудового колективу закладу навесні було висаджено 100 кущів троянд, що надала Громадська організація «Подільська громада».
Фінансово – господарська діяльність у ДНЗ здійснювалась згідно з річним планом. Завдяки розумінню та підтримці батьків з вересня 2023 по травень 2024 року було придбано:
- Пральну машину (2шт)
- Кухонний інвентар та посуд
- Капітальний ремонт коридору на ІІ поверсі (шпаклювання та фарбування стін, фарбування підлоги)
- Заміна пластикового вікна
- Оновлення тюлі
- Обслуговування комп’ютерної техніки
- Пральний порошок
- Святковий банер (для випускних свят)
- Капітальний ремонт та облаштування ресурсної кімнати.
Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази.
Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан. Замінили пісок, все обладнання на майданчиках пофарбували. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.
З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та ігрового обладнання.
Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму.
Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.
Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.
В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» за 2023-2024 навчальний рік можна відзначити як достатній.
Проведена системна та послідовна управлінська, методична та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.
Аналіз роботи
Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради» за попередній 2022-2023 н.р.
Протягом 2022-2023 н.р. педагогічний колектив КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» працював, враховуючи такі ключові пріоритети змістового наповнення освітнього процесу:
- Продовжувати роботу щодо формування патріотичної компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
- Створення належних умов для забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
- Посилити роботу на вивчення шляхів переходу від садочка до НУШ на основі врахування індивідуальних особливостей дітей, рівня їх психофізіологічного розвитку, використовуючи інноваційні технології.
- Організація освітнього процесу для дітей з ООП в умовах сьогодення.
Зміст з питань освітньої діяльності на період дії правового режиму воєнного стану зокрема визначається законами України “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану”. Також на підставі Методичних рекомендацій щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану” (лист МОН № 1/3845-22 від 02.04.2022) та листа МОН № 1/3475-22 від 17.03.2022 та “Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб”). Передбачено організаційні заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 (карантинні обмеження продовжено до 30.06.2023 року) у закладах освіти, які функціонують на території України.
Колектив закладу в організації освітнього процесу керувався:
1.Законом України «Про дошкільну освіту»;
2.Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція);
3.Освітньою програмою «Дитина» для дітей від 2 до 7 років, та парціальними програмами :«STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», «Афлатот», «Маленькі дослідники».
Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття якісної дошкільної освіти.
Заклад дошкільної освіти № 45 працює за режимом 12 годин. У своєму складі ДНЗ № 45 «Калинка» має 11 вікових груп :
- 2 групи – 3-го року життя ;
- 3 групи – 4-го року життя;
- 3 групи – 5-го року життя;
- 3 групи – 6-го року життя.
Дошкільний навчальний заклад в 2022-2023 н.р. працював за художньо-естетичним пріоритетним напрямком, який являється одним із головних завдань сучасної дошкільної освіти, оскільки є невід’ємною складовою формування креативної, творчої, активної особистості. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дошкільного закладу в дитячому садку обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та покращені кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зали, краєзнавчий музей, картинна галерея. Працюють кабінети: медичний, методичний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров’я та безпеки життєдіяльності дитини. Предметно-ігрове середовище кожної групи відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній взаємодії батьківського та педагогічного колективів.
Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами згідно штатного розпису. В ЗДО працює 51 особа. Педагогічний колектив складається з 27 педагогічних працівників:
- завідувач;
- вихователь-методист;
- 22 вихователі;
- 1 асистент вихователя;
- 2 музичних керівника.
Стаж педагогічної діяльності:
Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань педагогічних працівників системи дошкільної освіти міста, курсів підвищення кваліфікації кадрів при КЗВО ВАБО, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах. Адміністрацією дошкільного закладу створено всі умови для працівників, які здобувають вищу освіту: мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою.
Освітній рівень педагогів:
Щороку в дитячому садку проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформлення документів. Педагоги один раз у п’ять років проходять курси підвищення кваліфікації при КЗВО ВАБО та атестацію. У 2022-2023 н.р. чергову атестацію пройшли:
- Вихователь Мельничук Н.А . – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
- Вихователь Ягніч Н.І. – підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
- Вихователь-методист Сахан Н.П. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
- Музичний керівник Крижанівська Л.М. – присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії».
Методичним кабінетом ЗДО проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінари для педагогів. Під контролем адміністрації проходить участь педагогів у методичній роботі міського методичного кабінету.
Кваліфікаційний рівень педагогів ЗДО № 45 підтверджується участю у міських конкурсах, виставках, методичних об’єднаннях для педагогів, майстер-класах.
Відповідно річному плану роботи КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» протягом року були проведені 4 педагогічні ради (дві в офлайн режимі та дві в онлайн режимі):
Педрада №1. «Підсумки роботи ЗДО за 2021-2022н.р. та завдання діяльності педколективу у забезпеченні якісної дошкільної освіти у реаліях сьогодення» .
Педрада №2. «Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку».
Педрада №3. «Дитячий садок і Нова українська школа: як прокласти місток».
Педрада №4. «Підсумки роботи КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» за 2022-2023 н.р. та організація літнього оздоровлення».
В рамках проведення педагогічних рад було проведено колективні перегляди для педагогів:
- Музичний керівник Крижанівська Л.М. провела інтегроване музичне заняття з елементами музикування для дітей старшої групи «Музичні символи України»;
- Вихователь Камінська Л.П. провела заняття-гра «Кінезіологічні вправи як основа розвитку пам’яті, уваги та зосередженості дітей старшого дошкільного віку»;
- Вихователь Мельничук Н.А.провела інтегроване заняття «Мій найкращий пухнастий друг» елементами грамоти в групі середнього віку;
- Вихователь Орлова С.С. провела інтегроване заняття для дітей 3-го року життя з пріоритетом природничо – екологічної компетентності «Як потоваришувати з дощиком».
З метою підвищення професійної компетентності педагогів в 2022-2023 н.р. проведено:
- Проблемний семінар – практикум «Розвиток комунікативної культури педагогів в сучасному закладі дошкільної освіти» з метою надання допомоги педагогам у теорії спілкування. Формувати навички ефективної взаємодії.
- Семінар – практикум «Булінг. Профілактика та запобігання» з метою ознайомити педагогів з таким поняттям як «булінг», його видами; роз’яснити на прикладах чому він винникає серед дітей дошкільного віку, чому діти поводять себе так в різних ситуаціях. Надати певні рекомендації щодо подолання булінгу. Готувати педагогічний колектив до можливих ситуацій в мікрокліматі і як правильно себе поводити в таких ситуаціях. Сприяти формуванню особистісної активної позиції кожного учасника педагогічних читань.
3.Тренінг «Дитина з ООП – теж дитина» з метою підвищення професійної
компетентності педагогів щодо гармонійного розвитку та виховання
дітей з особливими освітніми потребами в ЗДО. Подолання барєру між
педагогом та батьками дитини з ООП. Узагальнення всіх знань та
попередження негативних наслідків. Розвиток мотивації працівників в
інклюзивних групах. Спонукати формувати толерантне ставлення дітей
до дітей з ООП. Розвивати принцип злагодженості роботи під час
освітнього процесу.
Під час педагогічних читань педагоги працювали над темою «Морально-етичні цінності у вихованні зростаючої особистості». З метою розширити знання педагогів про морально – етичні цінності, навчити використовувати та впроваджувати в роботі з дітьми, спонукати до моральних вчинків підростаюче покоління.
Педагоги нашого закладу працювали над удосконаленням професійної творчості. Робота творчої групи над темою «Національно-патріотичне виховання дошкільників. Українські руханки».
Для поліпшення якості педагогічного процесу та реалізації варіативного змісту дошкільної освіти реалізувались парціальні освітні програми:
- Програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот» (Вихователі середньої групи № 9 Кобріна Л.В., Бекіс О.А.)
- Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях (Вихователі старшої групи № 10 Амброжакм І.А., Гранальська Н.М.)
- «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (альтернативна програма формування культури інженерного мислення дошкільників) (Вихователі старшої групи № 2 Чекановська В.І., Пустовіт Т.М.)
- Н.Гавриш Художньо-мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку (Вихователі молодшої групи № 4 Савчук О.І., Власенко Ю.В.)
- Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Н. Гавриш, О. Пометун,
О.Саприкіна (Вихователі старшої групи № 8 Віннічук Т.А., Котенко С.В.)
- Т. Шумей, І. Сергєєва «Маленькі дослідники». Програма пізнавального розвитку дошкільників у пошуково-дослідницькій діяльності (Вихователі середньої групи № 7 Малайчук О.В., Кундик С.В.)
- Малишевська І. «Веселкова музикотерапія: оздоровча освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку», програма (Музичний керівник Крижанівська Л.М.)
Колектив дошкільного закладу, наші вихованці та їх батьки протягом 2022-2023 н.р. приймали активну участь у міських заходах та конкурсах:
- вихованці нашого закладу приймали участь у онлайн-конкурсі «Україна незламна, сильна, талановита» у рамках фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» серед дітей дошкільного віку;
- проведено благодійну акцію «Книги українською для Балаклії», «Від дитини до дитини» (відзначені подякою)
- участь у Всеукраїнській благодійній акції для бездомних тварин «Щаслива лапа. Хепі мяу для Мурчика »;
- участь у виставці-конкурсі люлька-мотанка «Берегиня роду українського»
- участь у Всеукраїнському конкурсі «Global Money Week» в 10 найактивніших закладів освіти України.
Велику допомогу у підготовці до конкурсів, які відбувались у цьому навчальному році, надавали батьки та педагогічний колектив закладу. Всі батьки вихованців активні та готові допомогти, ми вдячні за це.
Аналіз роботи педагогічного колективу показав, що педагоги спрямували свою роботу на різнобічний, гармонійний розвиток дітей, на розвиток їх знань, вмінь та навичок. Вихователі вікових груп досягли засвоєння дітьми програмових знань, вмінь та навичок. Про це свідчать результати обстежень та підсумкові заняття, аналіз яких допоміг обрати шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. Результативність освітньої роботи стала можливою завдяки особистісному зростанню кожного педагога, підвищення їх фахової майстерності. Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Використання інтерактивних форм проведення педагогічних рад допомогло в процесі дискусій, семінарів, тренінгів проаналізувати якість педагогічних впливів, дати оцінку методам і прийомам, знайти найвпливовіші форми організації дітей в ігровій діяльності та спрямувати роботу кожного педагога на реалізацію освітнього процесу.
За творчої ініціативи педагогічного колективу в дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами впроваджуються інноваційні технології та новітні методики навчання і виховання. Педагоги групи раннього віку Поліщук Т.О., Ковнацька О.Л. впроваджували в роботу «Методику навчання дітей раннього віку Глена Домана»; вихователі Савчук О.І., Власенко Ю.В. -«Палички Кіюізенера»;
З метою виконання вимог програми та Базового компоненту дошкільної освіти встановлені партнерські стосунки з батьками, забезпечувалась їх участь у вирішенні проблем:
— пов’язаних з навчанням та вихованням дітей дошкільного віку;
— зі зміцненням матеріально-технічної бази закладу.
Протягом навчального року вихователі не лише теоретично збагачували педагогічні знання батьків, а й проводили різні форми роботи з ними: VIBER-консультації, батьківські збори, влаштовували проведення спільних трудових справ, різних конкурсів, анкетування та тестування. Колектив ЗДО мав на меті знайти шляхи взаєморозуміння між сім’єю та дошкільним закладом, ознайомити батьків не лише з організацією педагогічної роботи з дітьми, але й із традиціями групи, дитячого садка, які мають виховний вплив на дитину. У ЗДО діє сайт закладу та сторінка в соціальній мережі Facebook, які також вирішують завдання інформування батьків та громади про життя і перебіг подій в закладі, а також створення позитивного іміджу ЗДО. Це дає можливість надання консультативної допомоги батькам з різних питань через мережу Інтернет.
Завдяки підтримці Вінницької міської ради, Департаменту освіти Вінницької міської ради та Департаменту капітального будівництва в умовах воєнного стану облаштовано укриття для тимчасового перебування дітей під час повітряних тривог. Департаментом освіти Вінницької міської ради протягом 2022-2023 року для облаштування укриття надано ліхтарі, кулери та термоси для води, одноразові стакани, повербанки для зарядки телефонів, радіоприймачі, вогнегасники, електроконвектори для обігріву , набір шансового інструменту, переноски та генераторна установка на випадок вимкнення освітлення. Благодійні організації надавали допомогу закладу — антисептики, рідке мило, пральний порошок, антиалергенні подушки, серветки вологі, аптечки та дитячий набір канцтоварів від ЮНІСЕФ для дітей ВПО.
Слід відмітити з позитивного боку роботу всього колективу по благоустрою території, облаштування квітників, городів та куточку лісу , була висаджена та постійно поповнюється «Еко галявина» дитячого садка. Разом із допомогою батьків, членами трудового колективу ЗДО навесні було висаджено квіти та кущі для розмежування ігрових майданчиків, висаджено декоративні кущі . Фінансово – господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Завдяки розумінню та підтримці батьків з вересня 2022 по травень 2023 року було придбано:
- Кухонний інвентар та посуд
- Ламінатор
- Коврове покриття в спортивну залу
- Частковий ремонт підвалу та каналізації
- Обслуговування комп’ютерної техніки
Пріоритетним напрямком дошкільного закладу є художньо-естетичний розвиток дошкільників, їх творчих та індивідуальних здібностей та формування цілеспрямованої особистості, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків. На протязі року були проведені розваги на різні теми, тематичні дні, Новорічні свята, випускні бали.
На протязі року працювали гуртки:
- Група № 1: «Веселі пальчики» (творчий) — керівники Поліщук Т.О.,Ковнацька О.Л.;
- Група № 11: «У світі почуттів та ємоцій» (розвиток дрібної моторики рук) – керівник, Орлова С.С.;
- Група № 2: «Маленькі архітектори» (конструктор LEGO) — керівники Пустові Т.М., Чекановська В.І;
- Група № 3: «Україна починається з тебе» — керівники Мельничук Н.А., Заморська Г.А.;
- Група № 4: «Золотий ключик» (драматичний) — керівники Савчук О.І., Власенко Ю.В.;
- Група № 5: «Віконечко в природу» (екологічний) – керівники Дудник Л.М.;
- Група № 6: «Чудовий світ орігамі» (творчий) – керівники Дробязко О.Г., Понура Т.О.;
- Група № 7: «Школа дослідників» (розвивальний) — керівники Малайчук О.В., Кундик С.В.;
- Група № 8: «Маленькі мислителі» (освіта для сталого розвитку) — керівники Котенко С.В., Віннічук Т.А.;
- Група № 9: «Ми маленькі економи» (соціальна та фінансова освіта) — керівники Кобріна Л.В., Бекіс О.А.;
- Група № 10: «Свічка надії» (духовне виховання) – керівники Амброжак І.А.; Гранальська Н.М.;
- Вокальна студія «Квітограйлики» – керівник Вапнярчук Т.П.;
- «Перлинка» (хореографічний) — керівник Крижанівська Л.М.
В умовах соціальних реформ одним із найважливіших завдань у системі роботи протягом року в закладі було підвищення ефективності та якості методичної роботи. Методична робота під керівництвом вихователя-методиста, а саме консультації, семінари, педради, педагогічні години, колективні перегляди, конкурси сприяли розвитку творчості, ініціативи та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу та підвищенню фахової майстерності. Активна робота вихователів над самоосвітою мала позитивний вплив на зростання психолого-педагогічної цінності освітніх впливів на дошкільнят. Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому дошкільному закладі залишаються заняття з різних видів діяльності. У дошкільному закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. В комплексі з іншими моментами вихователями здійснювалось валеологічне, екологічне, правове, економічне, народознавче, логіко-математичне виховання дошкільників. Особлива увага приділялася розвитку креативності дітей. В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх напрямів. Програмові вимоги засвоїли всі вихованці, які відвідували дитячий садок протягом навчального року.
В цьому році до школи іде 72 дитини. З них з високим рівнем підготовки – 20 дітей, з достатнім – 47, з середнім – 5. Немає жодної дитини, яка б не засвоїла програми. Дошкільники комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими. У них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи, добре розвинене логічне мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слова. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, більше 40% дітей вільно читає, інші діти мають навички поскладового читання. Немає великого розриву в рівні розвитку дітей та оволодінні ними програмовим матеріалом.
Результати моніторингу випускників КЗ «ДНЗ № 45 ВМР», які ідуть в школу в 2023році
КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» | |
Всього дітей | 72 |
В | 20/35% |
Д | 47/52% |
С | 5/13% |
П | - |
Зважаючи на те, що головними пріоритетами дошкільної освіти є виховання здорової та компетентної особистості, у закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим завданням яких є формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок здорового способу життя. Результати оздоровлення дітей в умовах закладу дають позитивні зміни в зміцненні здоров’я малят. За паспортом здоров’я відповідно до груп здоров’я відстежується значне поліпшення здоров’я дітей щодо діагнозів та зменшення гострої простудної захворюваності по групах.
У дошкільному закладі діє рада ЗДО, як колегіальний орган педагогів та батьків. На засіданнях розглядались питання освітньої роботи, поліпшення умов перебування дітей в ЗДО.
Варто відмітити, що в річному плані планується робота по оптимізації взаємодії педагога з батьками та громадськістю, метою якої є забезпечення колективного підходу у взаємодії з батьками по формуванні особистості дитини щодо ефективного впровадження Програми виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні».
Постійно в ЗДО проводиться прийом громадян з особистих питань діяльності навчального закладу, розглядаються пропозиції, зауваження, прохання, викладені батьками, батьківським комітетом.
Організація харчування в умовах ЗДО вимагає підвищеної відповідальності та неухильного виконання всіх норм і правил. Тому це питання стоїть на постійному контролі у адміністрації. Щомісячно проводиться оперативний контроль різними службами (медичною, методичною службами, шеф-кухарем, завідувачем), дане питання заслуховується на виробничих нарадах та нарадах при завідуючій. Організація харчування в ЗДО забезпечується, безпосередньо, працівниками харчоблоку та сестрою медичною старшою. Цією категорією працівників заклад укомплектований 100%. Продукти харчування та продовольча сировина постачається централізовано, постачальники були визначені рішенням тендерного комітету. Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою ведеться Журнал обліку виконання норм харчування. Аналіз виконання норм харчування проводиться щомісячно і показує, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснюється майже наближено до норм.
Фінансово-господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету, про що свідчать наявні акти перевірок, накази.
Під час підготовки до літнього періоду все обладнання на майданчиках приведено в належний стан. Окрім того, педагоги із батьками намагалися створити на майданчиках щось нове і цікаве дітям.
З метою запобігання нещасних випадків та з метою охорони життя дошкільників на території дитячого садка постійно проводиться контроль за станом спортивного та ігрового обладнання.
Певна робота проводилась з дітьми щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено. Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, зборах.
Завдяки праці всього колективу, умінню приймати рішення в інтересах дитини, вибирати педагогічні засоби і відповідати за свій вибір, бути сприятливими до інновацій і творчості, вдалося зробити педагогічний процес продуктивним та цікавим для дошкільнят.
В цілому рівень та результативність методичної роботи в КЗ «ДНЗ № 45 ВМР» за 2022-2023 навчальний рік можна відзначити як достатній.
Проведена системна та послідовна управлінська, методична та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.