Методичне об’єднання для вихователів-методистів

Методичне об’єднання вихователів-методистів

Місце проведення: Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради»

Дата проведення:  9 червня  2017 року

Тема:  «Формування ціннісного ставлення дітей до мистецтва засобами живопису».

Мета: презентувати систему роботи КЗ «ДНЗ №45 ВМР» в напрямку художньо-естетичного розвитку дошкільників шляхом залучення їх до мистецтва засобами живопису; збагатити інформаційно-методичний простір вихователів-методистів ДНЗ щодо формування ціннісного ставлення дітей до живопису в умовах дошкільного закладу.

Учасники: методисти ММК Сокиринська Н.Д., Бондарчук Л.В., вихователі-методисти   дошкільних закладів міста.

Робоча програма:

Виховний і розвивальний потенціал мистецтва живопису в сучасному освітньому просторі ДНЗ. – Бондарчук Л.В. – методист з дошкільної освіти КУ «ММК»

В своєму виступі методист з дошкільної освіти Бондарчук Л.В. окреслила актуальний погляд на проблему з виступом на тему «Виховний і розвивальний потенціал мистецтва живопису в сучасному освітньому просторі ДНЗ». Лариса Василівна звернула увагу на мистецтво, яке розвиває розумову діяльність дошкільника, ознайомила з жанровим живописом, який закладає початкову основу у формування вмінь висловлюватись щодо подій та явищ, активізує інтерес до життя картин тощо. Методист провела аналіз освітніх та парціальних програм щодо ознайомлення дітей з різними жанрами живопису.

 

«Скарбниця» педагогічної діяльності ДНЗ по ознайомленню дітей з мистецтвом живопису. - Карпина А.А. – вихователь-методист КЗ «ДНЗ №45 ВМР»

Під час презентації системи роботи закладу вихователь-методист відмітила, що розвиток творчої особистості дошкільника –одне з пріоритетних завдань дошкільної освіти.  Базовий компонент дошкільної освіти визначає, що дошкільник повинен сприймати і усвідомлювати мистецтво як результат творчої діяльності людини, виявляти емоції та почуття від побачених мистецьких творів, виокремлювати різні види мистецтва, в тому числі і живопис.

Альона Василівна звернула увагу на те, що живопис має величезний вплив на становлення творчої особистості. Саме в дошкільному дитинстві закладається фундамент творчого інтелекту людини, формуються потреби, погляди, ідеали. Тому педагогам ДНЗ випала чудова нагода залучати своїх вихованців до творів живопису, формувати зацікавленість творами мистецтва.

Педагог презентувала роботу з педагогами, дітьми дошкільного віку та їх батьками, де мали місце творчі вечори художників, майстер-класи для батьків, участь у території неформальної освіти «Основи колористики», персональні виставки дітей, батьків, участь у міських конкурсах професійної майстерності з даною темою, випуск щомісячної мистецько-пізнавальної газети «Кольорові новини» для дітей та батьків та ін.

IMG_2370«Територія мистецтва». Екскурсія в картинну галерею — Вихованці КЗ «ДНЗ №45 ВМР».

Вихованці старших груп №2,8 запросили присутніх відвідати картинну галерею, де розміщені репродукції картині відомих українських та зарубіжних художників, розповіли про історію їх написання, ознайомили із життєвим та творчим шляхом програмових художників.

 

«Надзвичайні пригоди в картинній галереї». Бінарн
е заняття з ознайомлення дітей з живописом на прикладі картин М.ПимоненкIMG_2421а і В.Маковського
– Власенко Ю.В. – вихователь КЗ «ДНЗ №45 ВМР»

Під час заняття діти ознайомилися із творчим шляхом художників, рекомендованих освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та репродукціями методом «оживлення» картин. Діти чітко та лаконічно пояснювали зміст та виразність полотен (колір, колорит, деталі, композицію). З допомогою народних ігор діти ознайомилися з ігровою діяльністю дітей з минулого. Електронно-освітній ресурс «Таємниці живопису» дав можливість вихованцям старшої групи з допомогою ІКТ детальніше визначити жанри живопису, їх актуальність та значимість.

 IMG_2429«Пастораль по-вінницьки». Ознайомлення дітей із творчістю художника Івана Горобчука – Малайчук О.В. – вихователь КЗ «ДНЗ №45 ВМР»

Педагог ознайомила дітей із творчістю відомого вінницького художника, який має цілий арсенал сільських пейзажів. З допомогою занурення в картини діти ознайомилися із колоритом, композицією та деталями картин, які відносяться до жанру «пастораль».

«Пригоди Петрика і Маші». Культурно-мистецький Music FIMG_2554est – Валентина Оніщук, Людмила Крижанівська – музичні керівники КЗ «ДНЗ №45 ВМР»

Учасники засідання були запрошені на культурно-мистецький Music Fest «Пригоди Петрика і Маші», де герої мультфільмів шукали кольори для художника.

IMG_2576«Мистецький воркшоп». Робота в арт-резиденції – Валерія Артемчук, керівник методичного об’єднання, Альона Карпина, вихователь-методист закладу

Вихователі-методисти міста мали змогу навчатись на навчальному заході, під час якого учасники отримують знання самостійно. Тут були розглянуті програмові вимоги по ознайомленню дітей з мистецтвом живопису, педагоги  мали змогу презентувати відомості про рекомендованих програмою «Дитина» видатних українських художників, перетворитися на мистецтвознавців, художників, натурщиць та звичайних споглядальників, а також ознайомилися з цікавими фактами із життя художників світового масштабу.

Результати:  за результатами проведеного методичного об’єднання  учасники  висловлювали свої враження від роботи,  відзначаючи,  що  тема   актуальна і вона доступно розкрита. Дане методоб’єднання сприяло тому, що вихователі-методисти ДНЗ отримали необхідну та корисну інформацію щодо формування у дітей дошкільного віку ціннісного ставлення до мистецтва засобами живопису.

lolo