УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ЗАКЛАДУ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
В Комунальному закладі
«Дошкільний навчальний заклад №45 Вінницької міської ради»
Умови доступності закладу для осіб з особливими освітніми потребами створені частково: на першу (останню) сходинку, пороги нанесено контрастне маркування жовтим кольором; функціонує ресурсна кімната.
Про державну субвенцію про надання державної підтримки особам з ООП
Основним законодавчим документом в цій сфері є Постанова КМУ № 88 від 14.02.2017 р. «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами».
Субвенція — це форма грошової допомоги місцевим бюджетам із державного бюджету України, яка призначена для конкретно визначеної цілі/цілей.
Вказаною Постановою КМУ № 88 саме і встановлений порядок та умови механізму надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (далі по тексту – субвенція).
Яким суб’єктам надається субвенція:
1) особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в:
в закладах дошкільної освіти
закладах загальної середньої освіти
закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності
а саме:
дітям сліпим та із зниженим зором;
дітям глухим та із зниженим слухом;
дітям з тяжкими порушеннями мовлення;
дітям із затримкою психічного розвитку;
дітям з порушеннями опорно-рухового апарату;
дітям з порушенням інтелектуального розвитку;
дітям із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру).
На які ЦІЛІ спрямовується субвенція:
проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг), що визначені індивідуальною програмою розвитку;
придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що дають змогу опанувати навчальну програму,
УВАГА! На придбання таких засобів для осіб з особливими освітніми потребами, використовується не більш як 35 відсотків загального обсягу субвенції.
За наявності у закладі декількох осіб з особливими освітніми потребами з однаковими порушеннями у разі потреби можлива закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для спільного користування.
Кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку: а саме видатки спрямовані на методичне, навчальне, програмне забезпечення, предметів, матеріалів і обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів.
ПРОЦЕДУРА отримання субвенції (розподіл між бюджетами):
– Головний розпорядник – Міністерство освіти
– Обласні бюджети та бюджет м. Київ
– Розподіл субвенції між обласним бюджетом, бюджетами територіальних громад пропорційно кількості осіб з особливими освітніми потребами!
– Остаточний розподіл коштів субвенції на бюджети територіальних громад
– передача на потреби навчальних закладів освіти.
Психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття
Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.
Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
ОБСЯГ ПОСЛУГ ТА ФІНАНСУВАННЯ ЗАКУПІВЛІ ДОДАТКОВОГО ОБЛАДНАННЯ/ ДОПОМІЖНИХ ЗАСОБІВ
Згідно чинного українського інклюзивного законодавства психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття передбачені в наступному обсязі:
Для дітей/ учнів 2 рівня підтримки
– 2 заняття на тиждень;
– закупівля обладнання (для проведення КРЗ та забезпечення допоміжними засобами) на 10% від загальної суми фінансової підтримки.
Для дітей/ учнів 3 рівня підтримки
– 4 заняття на тиждень;
– закупівля обладнання на 20 % від загальної суми фінансової підтримки.
Для дітей/ учнів 4 рівня підтримки
– 6 занять на тиждень;
– закупівля обладнання на 35 % від загальної суми фінансової підтримки.
Для дітей/ учнів 5 рівня підтримки
– 8 занять на тиждень;
– закупівля обладнання на 35 % від загальної суми фінансової підтримки.
СУБ‘ЄКТИ, якими проводяться психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги:
проводяться (надаються) фахівцями
а) із числа працівників закладу освіти
б) та у разі потреби – додатково залученими фахівцями, з якими заклад освіти або відповідний орган управління освітою укладають цивільно-правові договори.
Законодавством встановлений чіткий ПЕРЕЛІК основних фахівців, які мають проводити психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги це 2 групи спеціалістів :
Фахівці, які здобули відповідний ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) у галузі знань:
– Освіта/Педагогіка за спеціальностями: (Дошкільна освіта, Початкова освіта, Спеціальна освіта,Фізична культура і спорт)
– Культура і мистецтво: (Хореографія, Музичне мистецтво)
– Соціальні та поведінкові науки за спеціальністю: (Психологія)
– Охорона здоров’я за спеціальністю: (Фізична терапія / ерготерапія)
Та/або фахівці, що мають професійну кваліфікацію:
– Ерготерапевт, Лікар з лікувальної фізкультури, Лікар з лікувальної фізкультури та спортивної медицини
– Вчителі початкової школи,
– Вихователі дошкільних закладів,
– Вчитель з корекційної освіти
– Вчитель-дефектолог
– Вчитель-логопед
– Вчитель-реабілітолог
– Практичний психолог
– Психолог
– Інструктор з трудової адаптації / Інструктор з трудової терапії
– Фахівець з фізичної реабілітації
ВИДИ психолого-педагогічних та корекційно-розвиткові послуги, які підлягають фінансуванню державної субвенції:
Ритміка
Розвиток мовлення
Лікувальна фізкультура
Соціально-побутове орієнтування
Корекція розвитку
Орієнтування у просторі
Розвиток слухового, зорового, тактильного сприймання мовлення та формування вимови
Корекція зору
Корекція та розвиток психофізичних функцій, використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії тощо
Логоритміка та інші
Оплата праці зазначених фахівців за проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється
а) за ставками погодинної оплати праці
б) щомісяця
в) на підставі актів приймання проведених (наданих) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг).
До СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАСОБІВ КОРЕКЦІЇ психофізичного розвитку відносяться такі групи засобів:
комп’ютерне, мультимедійне, демонстраційне обладнання; комп’ютерні програми;
Засоби корекції ігрової діяльності осіб з особливими освітніми потребами різного віку та з різними порушеннями психофізичного розвитку (дидактичні матеріали);
Корекційні засоби навчання для осіб з різними порушеннями (мовними, зору, слуху, опорно-рухового апарату, аутистичного спектра);
обладнання для кабінету психологічної реабілітації та ресурсної кімнати.
ВАЖЛИВО: Залишки субвенції на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції.
Корисні посилання:
СЛОВНИК ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/114048574392565/?d=n
ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ДИТЯЧИХ САДОЧКАХ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/128885089575580/?d=n
ПРО КОМАНДУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/127461256384630/?d=n
ЗМІНИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ НАВЧАННІ З 2022 РОКУ (АНОНС)
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/131401689323920/?d=n
ОСВІТНІ ТРУДНОЩІ ЗА РІВНЯМИ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/131440499320039/?d=n
ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО НОВІ РІВНІ ПІДТРИМКИ?
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/132983995832356/?d=n
ПРО ДЕРЖАВНУ СУБВЕНЦІЮ ОСОБАМ З ООП
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/134327615697994/?d=n
АДАПТАЦІЯ / МОДИФІКАЦІЯ
https://www.facebook.com/108864218244334/posts/134523275678428/?d=n