Ярмарок фахових сподівань — 2016

CKnParG

Усі складові частини виховання дітей дошкільного віку в педагогічному процесі здійснюються в єдності. Людина не розвивається і не виховується за окремими напрямами. У Концепції дошкільного виховання в Україні зазначено, що провідними засадами діяльності сучасного національного дошкільного закладу мають бути національна психологія, культура та історія, а також загальнолюдські духовні надбання.

До основних завдань патріотичного виховання

старших дошкільнят належать:

  • формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім’ї, дитячого садка, міста);
  • формування духовно-моральних взаємин;
  • формування любові до культурного спадку свого народу;
  • виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
  • почуття власної гідності як представників свого народу.

Треба відмітити, що в роботі із сучасними дошкільниками набуває актуальності проблема впровадження нових інноваційних та інформаційних засобів і методів навчання, які забезпечать подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Використання комп’ютера у ДНЗ слід розглядати як потужний дидактичний засіб, який залучає дітей до активної праці, підвищує їхній інтерес до навчання, сприяє кращому засвоєнню матеріалу і підвищує ефективність навчання.

Дитячі електронні ігри зайняли важливе місце в житті дитини. Завдяки простому управлінню, електронні ігри для дітей стали подарунком №1, який хоче отримати кожна дитина.

З метою забезпечення дошкільного навчального закладу матеріалами з питань формування основ національної свідомості дошкільника, знань про державу та символіку України був створений електронний посібник «Моя країна – Україна».

ОПИС ПОСІБНИКА

Сучасна складна ситуація в нашій державі змусила всіх усвідомити: система національно-патріотичного виховання дітей , починаючи з дошкільного віку, потребує змін. Ми маємо шукати нові підходи, методи, форми роботи, які відповідатимуть викликам сьогодення. Розуміючи, що патріотизм – це одне із найглибших почуттів, гордість за духовні і матеріальні досягнення свого народу, своєї батьківщини, бажання зберігати її характерні особливості, культурні надбання, готовність захищати інтереси свого народу, проаналізувавши проблему ми вирішили розробити електронний посібник, що відповідає рівню розвитку дитини дошкільного віку. Відповідно до Методичних рекомендацій було відібрано 5 напрямків, які й розмістили в ЕОР.

У посібнику створено інтерактивні дидактичні ігри, вправи та презентації, які допоможуть краще засвоїти такі поняття, як «держава» та «конституція», «культурні надбання», «визначні місця», «карта України», розширити та закріпити знання про регіони України, характерний національний одяг, тварини, які прикрашають нашу природу, поєднати улюблену гру багатьох дітей «Пазли» з картою нашої держави. Разом з цим ЕОР стимулює роботу мислення, розвиває кмітливість, уяву, пам’ять, спостережливість і увагу, пробуджує творчий пошук і подарує дітям радість здогадки.

В електронному посібнику розміщено інформацію про усі області України, визначні місця, символи міст. Тут діти можуть ознайомитися із поняттями «держава», «державні та національні символи», «гроші», природними заповідниками та національним одягом регіонів України. Електронно-освітній посібник складається з окремих розділів, які відповідають дидактичним іграм та темам патріотичного змісту.  Даний електронний ресурс може бути розміщений в Інтернеті та використовуватися для дистанційного навчання дошкільників.

Посібник забезпечує віртуальну реальність, надає можливість індивідуального підходу до користувача. Матеріал ЕОР розбитий на блоки, які відповідають дидактичним іграм, рекомендовані автором. За допомогою ілюстрацій дітям можна детально і просто пояснити матеріал, який важко сприймається користувачами. Основний матеріал блоків поєднаний за допомогою гіперпосилань.

Всі ігри спрямовані на формування у дітей позитивного образу батьківщини, ціннісного ставлення до культури українського народу, його історичного минулого, власної гідності як представників свого роду. Автор акцентує увагу на прищеплення дітям елементарних правових знань, формування найпростіших навичок правової поведінки. Разом з тим в ЕОР охоплено питання високої художньо-естетичної культури.

ЕОР розвиває пізнавальну активність старших дошкільнят, їх самостійність, формує емоційний ресурс для подальшої діяльності вихованців ДНЗ. Дидактична гра розрахована на педагогів дошкільного навчального закладу та батьківський загал вихованців.

Завантажити електронно-освітній ресурс ви зможете, натиснувши на карту Україниimages (3)

Дидактична гра «Держава та конституція очима дітей»

Мета: виховувати громадянина своєї держави, любов до рідного краю, шанобливе ставлення до національних та державних символів, повагу до українського народу, гордість за красу і велич нашої Батьківщини. Розвивати інтерес до України, бажання спілкуватися рідною мовою. Продовжити знайомити дітей з поняттям «Наша Батьківщина», формувати знання про державні символи: прапор, герб, ознайомити з державним Гімном України, національною валютою, поняттям «держава».

Дидактична гра «Подорож містами України»»

Мета: формувати у дітей знання про Україну, її визначні місця, символи міст. Розвивати логічне мислення,  вміння грати разом, приходити один одному на допомогу. Виховувати почуття любові до України та її традицій, доброти, доброзичливого ставлення до навколишнього середовища.

Дидактична гра «Прикрасимо неньку найкращим вбранням»

Мета: закріпити знання дітей про український національний одяг; продовжити знайомити їх з вишиванням як одним із видів українського декоративно-прикладного мистецтва, орнаментами вишиванок; вчити бачити спільне і відмінне в одязі хлопчиків і дівчаток; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до національного вбрання.

Дидактична гра «Знайди тваринам житло на батьківщині»

Мета: поширити знання дітей про тварин, які живуть у різних областях нашої батьківщини; розвивати логічне мислення, пам’ять, уважність, вміння допомагати один одному; виховувати турботливе ставлення до братів наших менших.

Дидактична гра «Моя країна в пазлах»

Мета: за допомогою гри-головоломки розмістити області  на мапі України; розвивати логічне мислення, пам’ять, окомір, уважність, вміння допомагати один одному; виховувати шанобливе ставлення до звичаїв краси своєю держави.

 МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

  • Кількість проведених хвилин за ПК дорівнює віку дитини, помноженому на 1,5. Наприклад,  для шестирічки — гра триває 9 хвилин.
  • Кількість сесій за ПК — максимум 3 в день. Для шестирічки — це півгодини в день.
  • Після роботи — обов’язкова гімнастика для очей та рухливі ігри.
  • Екран відеомонітора повинен знаходитися на рівні очей або трохи нижче, на відстані не ближче 50 см. Дитина, що носить окуляри, має займатися за комп’ютером в них.
  • Використання комп’ютерних програм повинно бути пов’язано з дидактичною метою заняття, органічно входити в його структуру і вести до раціонального вирішення поставлених завдань всіма способами: і традиційними (традиційні види діяльності) і сучасними (комп’ютерні програми).
  • Доцільно проводити заняття по підгрупах (до 6 дітей).

ІНСТРУКЦІЯ ПО ВИКОРИСТАННЮ

Посібник представлений у вигляді презентації розробленої в Microsoft PowerPoint. Для того, щоб переглянути презентацію натисніть клавішу “F5”  або на робочій панелі оберіть “Показ слайдов”  →  “С начала”. Якщо Ви бажає розпочати роботу з конкретного слайду, то варто натиснути на нього у переліку всіх слайдів, далі “Показ слайдов”  →  “С текущего слайда”.  Для зручності використання усі розроблені презентації та ігри мають гіперпосилання. Це дозволить Вам під час показу презентації перейти до необхідного матеріалу без завершення роботи. Презентації до занять перемикаються в ручному режимі, тобто при натисканні лівої кнопки миші. Дидактичні ігри та вправи перемикаються автоматично, а також при виконанні певних дій. При необхідності завершити перегляд презентації раніше натисніть клавішу “Esc” .

CKnParG