«Казкова мозаїка»

0_877af_7fdcdede_XLГурток драматизації

Керівник:

Савчук Ольга Іванівна

Робота проводиться з дітьми старшої групи №4 «Пізнайки»

Розклад роботи: перший і третій віторок кожного місяця

 

   Театралізована діяльність є ефективним засобом педагогічного впливу на розвиток особистості дошкільника. Вона передбачає формування в дітей умінь «входити в образ» та «утримувати» його впродовж усієї театралізованої діяльності, усвідомлювати мовленнєві та виконавські дії, передавати характерні особливості різних художніх образів, переносити здобуті уявлення в самостійну ігрову діяльність; прищеплення дітям інтересу до театру як виду мистецтва.

Основні принципи театралізованої діяльності

  1. Принцип зв’язку з життям. Рекомендовано використовувати літературні твори, малі фольклорні жанри, казки, зміст яких є відображенням реальної дійсності минулого і сьогодення нашого суспільства, людства взагалі. Педагогу слід підбирати сценарії вистав, близькі й зрозумілі дітям, спиратись в роботі на вміння і навички, набуті дитиною в процесі попередньої роботи.
  2. Принцип науковості. Будувати роботу гуртка драматизації слід, враховуючи вікові та індивідуальні особливості дітей дошкільного віку, їх темпераменту, характеру. В роботі слід опиратись на словниковий запас та мовленнєву компетентнсть вихованців.
  3. Систематичність в оволодінні знаннями і навичками. В кожній віковій групі слід дотримуватись певної системи.
  4. Принцип доступності. Підбір обігруваного матеріалу згідно вікових особливостей дітей дошкільного віку та Базовому компоненту дошкільної освіти.
  5. Принцип свідомості та активності. Потрібно пояснювати дітям причинно-наслідкові зв’язки процесу праці над виставою і кінцевим результатом, доводити до їх свідомості значимість гри для кожного з них, спонукати до активної взаємодії з педагогом, з іншими дітьми під час підготовки до вистави, заохочувати прояви творчої ініціативи, самостійності, активності, фантазії.
  6. Принцип міцності засвоєння набутих знань, умінь і навичок. Систематично повторювати в різних формах, ситуаціях засоби виразності: міміка, жести, рухи, інтонація; розвивати пам’ять, мислення, розширювати світогляд.
  7. Принцип індивідуального підходу до дітей в умовах колективної роботи. Вихователь шукає, виявляє, розвиває обдарованих дітей, гуманно ставиться до кожної дитини: педагогічно вміло виправляє помилки, корегує гру, заохочу та стимулює правильну поведінку та діяльність.
  8. Принцип виховного змісту. Зміст сценаріїв має виховний характер. Діти аналізують поведінку героїв, їхні вчинки, навчаються бути чемними в ролі глядача та актора; вболівають за якісно позитивний кінцевий результат роботи усього колективу.
  9. Принцип наочності. Шлях дитячого пізнання необхідно починати з живого споглядання, пов’язуючи з обов’язковим суттєвим поєднанням, адже дитина мислить формами, фарбами, відчуттями взагалі.

План роботи гуртка

Вересень

1. Ознайомлення із театром. Види театрів.

2. Сюжетно-рольова гра «Правила поведінки в театрі». Театральні професії.

Жовтень

1. Виготовлення скрині ряження.

2. Заняття сценічного руху «Урок майбутнім акторам»

Листопад

1. Творча гра «Чарівні предмети»

2. Заняття зі слухання казки «Музична країна»

Грудень

1. Драматизація-імпровізація «Порадуємо своїх близьких»

2. Переказування з елементами драматизації  «Зайчикова ялинка»

Січень

1. Розігрування звичаїв «Різдвяна зірка»

2. Казка навпаки. Лялькова вистава з елементами ТРВЗ «Снігуронька»

Лютий

1. Вправа «Окуляри мрійника». Виготовлення ляльок-маріонеток (людей)

2. Виготовлення ляльок-маріонеток (тварин)

Березень

1. Інсценування «Як я допомагаю своїй матусі»

2. Обговорення казки «Лисичка і журавель». Розподіл ролей для наступної театралізації.

Квітень

1. Виготовлення запрошень на казку для діток середньої групи.

2. Великодня вистава «В гості до писанки»

Травень

1. Театр смішариків «У школі світлофора Моргайка»

2. Складання і обігрування казки про ведмежа, яке заблукало в лісі.

1774696_html_m77d73f36